Karloveskú radiálu rekonštruujú po novom, posledný úsek by mal byť tichší

22.6.2020
0

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Posledná etapa rekonštrukcie Karloveskej radiály sa realizuje odlišne ako predchádzajúce etapy. Výsledkom by mala byť tichšia prevádzka električiek.

Na rekonštruovanú trať v Karovej Vsi sa objavili sťažnosti. Problémom bol dunivý zvuk, ktorý vznikal pri prejazde električiek. Po novom, teda na úseku medzu tunelom a Molecovou, ktorý rekonštruujú v týchto dňoch, by to už malo byť lepšie. Antivibračnú rohož (na foto modrej farby) už totiž umiestňujú inak ako predtým.

"Oproti predchádzajúcim úsekom rekonštrukcie sme skrátili dosky pevnej jazdnej dráhy z 24 metrov na šesť metrov a antivibračná rohož sa premiestnila pod drenážny betón, ktorý sa rozdelil na dva samostatné celky. Každá koľaj tak bude fungovať samostatne. Tým, že meníme akustické vlastnosti dráhy, už by sa nemal objaviť nízkofrekvenčný hluk ako v Karlovej Vsi. Podľa projektanta ide o riešenie, ktoré vychádza z konštrukcií trate používanej vo Viedni," vysvetlila nám hovorkyňa magistrátu Katarína Rajčanová.

FOTOGALÉRIA:

Rekonštrukcia posledného úseku Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala v sobotu 2. mája. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála. Modernizáciu zaplatia z európskych peňazí. V rámci stavebných prác modernizácie sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského). Aktuálne sa pracuje na poslednej etape, teda úseku medzi tunelom a Molecovou (Riviéra) a buduje sa podchod v Dúbravke na zastávku Záluhy. Práce by mali podľa plánu ukončiť v priebehu septembra.

(ms) 

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie


Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.