Karlovešťania spísali petíciu, sťažujú sa na hlučnosť obnovenej električkovej trate
Zdroj: BSK
Obyvatelia Karovej Vsi žijúci v blízkosti zmodernizovanej časti električkovej trate Karlovesko-dúbravskej radiály, sa sťažujú na nadmerný hluk. Spísali preto petíciu, v ktorej hlavné mesto, Dopravný podnik Bratislava i ďalšie úrady informujú, že prejazdy električiek po zrekonštruovanej trati vytvárajú rezonujúci hluk, ktorý podľa nich prevyšuje parametre novej trate a hygienickej úrovne.
Kompetentných žiadajú o riešenie situácie, keďže mesto deklarovalo, že prejazd električiek po modernizácii trate bude tichší.
"Svojím podpisom jednoznačne potvrdzujem nadmerný hluk, v určitých situáciách až extrémny, zaznamenaný bezprostredne v priľahlých bytoch, a to od dňa spustenia novej prevádzky električkovej trate v Karlovej Vsi. Namerané hodnoty na balkóne sú viac ako 70 db, v byte presahovali hodnotu 57 až 60 db," informoval obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý. Svoj podpis k nemu pridalo ďalších vyše 120 ľudí.
V petícii žiadajú kompetentných predbežným opatrením zamedziť hlučnosti a odstrániť nežiaduce účinky hluku a vibrácií po každom prejazde električiek. "Jedným z opatrení, ktoré nestojí nič a je ihneď riešiteľné, je zníženie rýchlosti v danej lokalite na polovicu, ak nie viac, a to do času, kým sa definitívne odstránia technické chyby električkovej trate," píše Beladič.
Mesto Bratislava potvrdilo, že mu bola 3. januára doručená petícia proti hlučnosti električkovej trate v Karlovej Vsi, ktorú podpísalo 129 občanov. "Petíciou sa zaoberáme a petičnému výboru bude v zákonnej lehote zaslaná odpoveď hlavného mesta. V tejto súvislosti pripravujeme tiež merania, aby sme na vyhodnotenie hlučnosti mali aj exaktné dáta," povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Odfláknutá práca? Video nelichotivo ukazuje Karloveskú radiálu po rekonštrukcii. Aká je pravda?
Hluk, buchot, škripot, nerovnosti. Tak zachytáva jazdu električiek po čerstvo zrekonštruovanej Karloveskej radiále video, ktoré sa šíri na internete. Zisťovali sme, nakoľko je pravdivé a ako je s výsledkom prác spokojný magistrát.
Magistrát deklaruje, že kvalita odovzdaných prác je pre mesto dôležitá. V prípade, ak sa potvrdí, že niektoré práce neboli vykonané tak, ako mali byť, mesto si uplatní reklamáciu a bude žiadať o nápravu. "Treba tu však zdôrazniť, že na trati a v jej okolí nie sú ešte hotové všetky úpravy. Na niektorých miestach zatiaľ nie je vysadený rozchodník priamo v koľajisku a popri trati ešte chýbajú vegetačne úpravy, ktoré majú prispieť k zníženiu hluku," podotkol Bubla s tým, že jamy, ktoré sú popri trati pripravené práve na výsadbu kríkov, tiež hluk od električky pravdepodobne znásobujú.
Mesto Bratislava podpísalo koncom decembra 2019 zmluvu s firmou SGS Czech republic, ktorá bude od 7. februára vykonávať stavebný dozor pre projekt modernizácie Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála. V rámci stavebných prác sa doteraz zrealizovali dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od Molecovej po Záluhy (Damborského). Od 19. decembra premáva električka do Karlovej Vsi, zatiaľ však len po obratisko Kútiky. V tomto roku sa má modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate, a to od tunela po Molecovu. Termín spustenia týchto prác bude od 2. mája a práce majú trvať do 12. septembra.
Bratislava chce uložiť za meškanie obnovy Karlovesko-dúbravskej radiály pokutu 270.000 eur
Za doterajšie meškanie prác na rekonštrukcii Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave môže zhotoviteľ - konzorcium firiem DK Radiála dostať zo strany hlavného mesta pokutu 270.000 eur.
(TASR)