Máte nápad, ako zlepšiť fungovanie MHD v Petržalke?

29.9.2019
0

Zdroj: ms

Páčil sa vám článok?

Skupina poslancov spustila zber podnetov na optimalizáciu MHD v Petržalke a jej lepšie prepojenie s ďalšími mestskými časťami. Čo je dôvodom?

„Ak už sa má zaviesť parkovné ako nový poplatok, tak by ho mali sprevádzať aj nejaké zlepšenia pre ľudí, ktorí ho budú platiť,“ vysvetlil nám mestský a miestny poslanec Milan Vetrák. „Pre vodičov by mal existovať napríklad plán záchytných parkovísk, mal by byť jasný aj termín dokončenia električky, takisto som však požadoval od primátora, aby sa vodiči vedeli komfortnejšie dostať tam, kam teraz chodievajú autami, a to prostredníctvom MHD. Nejde však len o vodičov, ale o všetkých, ktorí využívajú služby Dopravného podniku Bratislava a.s.“.

Primátor argument prijal, hoci Petržalka z hľadiska optimalizácie MHD pôvodne riešená nebola. „Dohodli sme sa, že sa bude optimalizovať MHD aj v Petržalke, a to najmä v rámci prepojenia s ostatnými mestskými časťami. Je totiž známy údaj, že minimálne 10-tisíc Petržalčanov denne chodí do iných mestských častí autom a potom sa vracia späť. A pre nich je optimalizácia nutná, pretože ak nezačnú využívať MHD, budú za parkovanie v iných mestských častiach od roku 2021 platiť ročne tisíce eur.“

Termín jej ukončenia by mal byť podľa uznesenia schváleného mestským zastupiteľstvom koniec roka 2020. Zámerom totiž je, aby už zmeny fungovali, keď bude od apríla 2021 celomestská parkovacia politika spustená. Navyše, DPB schvaľuje trasovanie liniek a náklady na nové autobusy vždy koncom roka na ďalší rok. Dovtedy by sa mali zástupcovia mestskej časti a mesta stretnúť a  stanoviť si kritériá, na základe ktorých budú vyberať z podnetov a schvaľovať zmeny.

„Na festivale sme za dva dni zozbierali viac ako 40 podnetov na zlepšenie MHD. Pokiaľ ide o trasovanie liniek či ich opätovné zavedenie, pretože to je hlavný cieľ optimalizácie, najčastejšie riešili obyvatelia znovuzavedenie električky číslo 3 do mesta, pretože aktuálne jazdí len linka č.1, a tiež spojenie do Ovsišťa. Buď by sa podľa nich mala linka 88 posunúť až do Ovsišťa, alebo by linka 84 mala jazdiť aj cez víkend,“ hovorí Milan Vetrák.

​Vyskytli sa aj podnety týkajúce sa väčšej ohľaduplnosti vodičov pri jazdení na cestách, komfortu a bezpečnosti, ktosi napríklad navrhol, aby v nočných hodinách chodila s revízormi ochranka. Návrhy tohto typu však možno posielať do Dopravného podniku celoročne. Ak máte tipy týkajúce sa priamo optimalizácie, môžete ich posielať na adresu mhd@petrzalka.sk.

(in)

Páčil sa vám článok?