Ako bude prebiehať zavedenie parkovacej politiky v Petržalke?

7.7.2019
0
Parkovisko na Röntgenovej

Zdroj: MÚ Petržalka

Páčil sa vám článok?

Mestskí poslanci schválili parkovaciu politiku. Vďaka aktivite niektorých petržalských poslancov sa podarilo zmierniť jej dopady pre Petržalčanov.

Návrh parkovacej politiky v podobe, v akej bol predložený primátorom Matúšom Vallom na rokovanie petržalského zastupiteľstva v máji 2019, predstavoval pre Petržalčanov, ktorí budú povinní platiť parkované, len malú protihodnotu a pomerne drastické obmedzenia pohybu autom po meste pri chýbajúcom nosnom dopravnom systéme a optimalizovanej MHD v Petržalke.

Následnými rokovaniami starostu Petržalky Jána Hrčku, mestského poslanca za Petržalku Milana Vetráka, ako aj ďalších poslancov za TEAM Pre Petržalku (najmä J. Vydra, P. Šesták a M. Behúl) s primátorom sa podarilo upraviť „férové parkovanie“ tak, aby

-    sa zmiernili jeho dopady na Petržalčanov (napríklad 1 parkovacia zóna, bonusová parkovacia karta aj na 2. a 3. auto alebo 100% zľava z poplatku pri zdieľaní áut)

-    dosiahla sa požadovaná protihodnota do zavedenia celomestského parkovania  -primátor je povinný v spolupráci s mestskou časťou optimalizovať mestskú hromadnú dopravu v Petržalke do 31. 12. 2020 (t.j. do zavedenia celomestskej parkovacej politiky)

-   dala sa priorita Petržalke pri výstavbe nosného dopravného systému (električka) a záchytných parkovísk (záchytné parkovisko Janíkov dvor bude jedno z 2 prioritných s termínom dokončenia v roku 2023

-    umožnilo sa Petržalke prevádzkovať dočasne do 30. 4. 2021 svoj vlastný pilotný projekt parkovania, v ktorom budú spoplatnené len osoby, ktoré nie sú Petržalčanmi, za výhodných finančných podmienok pre mestskú časť a za asistencie mestskej polície.

-    ak bude mať neskôr Petržalka viac zón, mestská časť bude mať právomoc navrhovať hlavnému mestu parkovacie zóny a úseky miestnych komunikácií v týchto zónach.

(in)

Páčil sa vám článok?