Porovnanie: Ako vyzerali pokusy zaviesť parkovaciu politiku pred Matúšom Vallom?

26.5.2019
0
Parkovanie na Borskej

Zdroj: karlovaves.sk

Páčil sa vám článok?

Matúš Vallo nie je prvý, kto chce v Bratislave zaviesť parkovaciu politiku. Ak nerátame Staré Mesto, kde už roky funguje po svojom, tak predtým sme tu mali dva pokusy - Bajanov petržalský a Nesrovnalov celomestský parkovací model.

„Bajanov model bol v Petržalke nepriechodný najmä z dôvodu, že neprimerane zvýhodňoval súkromnú firmu, ktorá ho mala prevádz­kovať, a neponúkal žiadnu reálnu protihodnotu za platby parkovného,“ vysvetľuje poslanec Milan Vetrák.

„Slabinou Nesrovnalovho modelu parkovania zas bola nulová protihodnota za platby parkovného a príliš veľké právomoci mestských častí. Od ich rozhodnutia záviselo, či sa parkovanie vôbec spustí, čo sa nepodarilo. Navyše, Nesrovnal presadil VZN o parkovaní výlučne z dôvodu, že ustúpil mestským poslancom v zavedení tzv. Bratislavskej karty a umožnil realizáciu tzv. pilotného projektu parkovania v mestských častiach (t.j. 2 roky mohla MČ prevádzkovať parkovanie bez vyberania parkovného s cieľom získať aktuálne údaje o vodičoch, parkovacích miestach a ich vyťaženosti).“

Výnosy z Vallovej parkovacej politiky nepôjdu na účet súkromnej firme, ale mestskému podniku. Mesto bude mať jednotný parkovací systém aj kontrolu. Jedna zóna nebude ako v prípade Nesrovnalovho parkovania celá Petržalka, ale zóna s cca 2000 miestami. Spoplatnené nebude celé mesto, ani všetky časy, poplatok za parkovanie by mal byť od 0,50 eura do 2 eur v najexponovanejších zónach. Návrh mesto stále upravuje. Najnovšie detaily nájdete tu:

(in)

Páčil sa vám článok?