Situácia v pešej zóne trápi aj starostu

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Mnohým Bratislavčanom prekáža priveľký počet áut, ktoré jazdia a parkujú v pešej zóne. Keďže dopravný režim v pešej zóne je záležitosťou mestskej časti Bratislava - Staré Mesto, o situácii sme sa pozhovárali so starostom Petrom ČIERNIKOM.

- Aby sa zabezpečil život v pešej zóne, treba umožniť obyvateľom pešej zóny prístup k svojim obydliam a zásobovanie prevádzok, ktoré sa tu nachádzajú. Na druhej strane tu nastáva konflikt medzi chodcami a motoristami. Pokúsili sme sa túto záležitosť riešiť systematicky - prijatím všeobecne záväzného nariadenia o režime dopravy v pešej zóne. Druhá vec je, ako si dokážeme vynútiť plnenie tohto nariadenia. Je nevyhnutná lepšia spolupráca s Mestskou políciou i Policajným zborom, dôslednosť výkonu kontroly, ale aj istá odvaha a ráznosť policajtov, ktorí plnia úlohy na úseku zabezpečenia verejného poriadku.

Niektorí vodiči síce majú povolenie na vjazd do pešej zóny, ale ho zneužívajú. Ako tomu chcete zabrániť?

- Povolenie na vjazd nie je povolením na parkovanie v pešej zóne. V prípade, že zistíme zneužitie povolenia, môžeme ho jeho držiteľovi odobrať, čo aj robíme. Odoberanie povolení je jedným z mála spôsobov, ktorým možno zneužívanie povolení riešiť. Ďalšou možnosťou je kontrolovať dôslednosť výkonu služby mestskej polície.

Nie je chybou príliš vysoký počet vydaných povolení na vjazd do pešej zóny, ktoré vydáva mestská časť?

- Povolení je veľa iba zdanlivo - veľkú časť z nich predstavujú jednorazové povolenia pre svadobčanov, ktorých je každý rok vydaných niekoľko stoviek.

Netrápi vás, že autá ničia nákladne zrekonštruované dlažby v pešej zóne?

- Samozrejme, že mi to prekáža a nie som spokojný. Preto zvažujeme aj možnosť spoplatnenia povolení na vstup do pešej zóny, aby sme získali dodatkové zdroje na financovanie prípadných opráv.

Neuvažujete o úplnom zákaze vjazdu do pešej zóny?

- Viem, že časť Bratislavčanov by preferovala túto alternatívu, ale obávam sa, že v súčasnosti by to znamenalo vážny zásah do života pešej zóny. Celkom vážne sa však zaoberáme myšlienkou zabezpečenia zásobovania špeciálnymi dopravnými prostriedkami, ale o podrobnostiach bude potrebné ešte diskutovať.

Zhováral sa Juraj Handzo


NÁŠ ROZHOVOR
Páčil sa vám článok?