Henbury je sklamané materiálom verejnej diskusie

19.4.2011
0
Páčil sa vám článok?

Investor Henbury Development je sklamaný materiálom, ktorý mesto pripravilo do verejnej diskusie na tému „Aké chceme nábrežie a PKO?“. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa projektu Nové PKO Marta Bujňáková.

Podľa nej mesto presadzuje alternatívy riešenia, ktoré nie sú pre investora v plnej miere akceptovateľné a obsahuje informácie, ktoré nezodpovedajú skutočnosti a zavádzajú občanov.

Mesto má s investorom platne uzatvorenú zmluvu, ktorá vyplýva z rozhodnutia mestského zastupiteľstva z decembra 2009. Z nej vyplýva, že mesto si prenajíma priestor nového PKO v kapacite 1 000 ľudí. Zmluva o budúcej zmluve, týkajúca sa tohto nájmu, bola uzatvorená v júni 2010. Do konca roka 2010 mal investor predložiť štúdiu nového PKO, čo sa aj stalo. Mesto sa k tejto štúdii vyjadrilo nesúhlasne. Investora však o tom podľa Bujňákovej zatiaľ nikto oficiálne neinformoval.

Alternatíva úplného zachovania PKO je pre investora neprijateľná. Alternatíva zachovania časti PKO by bola prijateľná iba v takej podobe, ako ju navrhuje investor - zachovať len vstupnú halu, ktorá bude zároveň slúžiť na kultúrno-spoločenské podujatia a zakomponovať ju do projektu. S výstavbou ďalšej novej haly investor nesúhlasí.

Mesto plánuje zapojiť do rozhodovania o budúcnosti PKO Bratislavčanov verejnou diskusiou. Investor odporúča vychádzať zo skutočnosti, že nejde o nový problém a verejnosť už svoj názor má. Navrhuje preto uskutočniť seriózny reprezentatívny výskum verejnej mienky, ako základné východisko k verejnej diskusii. Ftáčnik chce uskutočniť prieskum verejnej mienky až po ukončení verejnej a odborných diskusií. Investor tiež navrhuje doplniť existujúce varianty o variant "postaviť nové PKO v Petržalke ", „nestavať nič, pretože mestská ponuka priestorov na kultúrne aktivity je viac ako dostatočná", prípadne navrhnúť iné možnosti riešenia. Tiež chce nezužovať problematiku na PKO samotné, ale navrhnúť riešenia podoby celého nábrežia Dunaja, minimálne po most.

Mesto chce vytvoriť tiež priestor na internete, kde môže prezentovať všetky argumenty, ktoré budú v prospech niektorej z alternatív, ktoré mesto ponúkne. Podľa investora treba mať pri spustení ankiet na internete na zreteli, že sú to len ankety, bez relevantnej reprezentativity. Investor preto navrhuje na záver aktivít urobiť ešte jeden reprezentatívny výskum verejnej mienky, ktorý potvrdí výsledky z úvodného výskumu.

(sita)

Páčil sa vám článok?