Vonkajšia reklama už dostala pravidlá

22.9.2010
0
Páčil sa vám článok?

O novom všeobecne záväznom nariadení staromestskej samosprávy, ktoré prináša pravidlá, týkajúce sa umiestňovania reklamných, propagačných a informačných zariadení na území Starého Mesta, sme sa pozhovárali s jedným z predkladateľov nariadenia, miestnym poslancom Jánom MACKOVIČOM.

- Účelom tohto nariadenia je odstrániť, respektíve regulovať rozmiestňovanie reklám aj vzhľadom na to, že ich je veľa. Reklamy ovplyvňujú životné prostredie, navyše aj architektúra sa stáva často nosičom reklám a potom nedotvára prostredie. Ľudia sú reklamou atakovaní zo všetkých strán a podľa môjho názoru bol tento stav už neúnosný. Reklamy by jednoducho nemali obťažovať obyvateľov.

Čím sa riadila mestská časť doteraz pri povoľovaní reklám?

- Napríklad existuje vyhláška, ktorou sa vykonáva stavebný zákon. Tá hovorí o tom, že na fasádach objektov sa nesmú umiestňovať také reklamy, ktoré by narúšali ich členenie, alebo prekrývali nejaké výtvarné prvky. Pracovníci stavebného úradu to často veľmi ťažko vedeli posúdiť. Práve preto nové nariadenie presne upravuje a reguluje rozmiestňovanie takých reklám.

V nariadení ste rozlíšili pravidlá umiestňovania podľa územia...

- Rozlišujeme tri územia mestskej časti Starého Mesta. Jedným z nich je pamiatková rezervácia, kde sa reklamné zariadenia umiestňovať nemajú. Potom je územie pamiatkovej zóny, v ktorej je možné rozmiestňovať tzv. citylighty a malé bilbordy, ale za určitých podmienok. Na ostatnom území sa môžu umiestňovať bilbordy s rozmermi približne päť krát dva metre. Územie sme teda rozčlenili podľa dôležitosti a atraktivity a v súlade s pamiatkovou ochranou.

Ktoré existujúce reklamné zariadenia musia zmiznúť a dokedy a ktoré môžu zostať?

- Do konca tohto roka by mali byť odstránené reklamné zariadenia, ktoré nemajú povolenie, a teda boli urobené na čierno - a sú v rozpore s novým všeobecne záväzným nariadením. Tie, ktoré boli povolené, a sú aj reklamné zariadenia na dobu určitú, povedzme na dva roky, tak tie tam môžu zostať na čas tohto povolenia. Potom sa ich umiestnenie bude posudzovať podľa nového všeobecne záväzného nariadenia o umiestňovaní reklamných, propagačných a informačných zariadení na území Starého Mesta.

Zhováral sa Robert Lattacher
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?