Staromestskí poslanci prijali pre reklamu limity

22.9.2010
0
Páčil sa vám článok?

Mestská časť Bratislava - Staré Mesto ako prvá mestská časť prijala všeobecne záväzné nariadenie, ktorý stanovuje pravidlá o umiestňovaní reklamných, propagačných a informačných zariadení na území mestskej časti.

Nariadenie pripravili starosta mestskej časti Andrej Petrek spoločne s poslancami Jánom Mackovičom a Radoslavom Števčíkom. Úlohou nariadenia je regulovať nielen umiestňovanie reklamných, propagačných a informačných zariadení pevne spojených s nehnuteľnosťou, ale tiež voľne stojacich zariadení. Miera regulácie závisí od lokality.

Napríklad v pamiatkovej rezervácii je vonkajšia reklama celkom zakázaná, propagačné a informačné zariadenia môžu byť umiestnené len v presne špecifikovaných prípadoch. V pamiatkovej zóne môže byť reklamné, propagačné alebo informačné zariadenie maximálne 3 metre široké a 2,3 metra vysoké, nesmie prekrývať okná a tvaroslovné prvky fasády, nesmie byť umiestnené na plotoch, s výnimkou oplotení stavenísk.

Ako zdôraznil starosta Andrej Petrek, autori návrhu nariadenia využili skúsenosti z iných slovenských miest, kde sa takéto nariadenie stretli s protestmi prokuratúry. „Staromestské nariadenie neupravuje režim vydávania povolení, ako to bolo v niektorých slovenských mestách. To rieši stavebný zákon. Naše nariadenie má zaviesť reguláciu tam, kde doposiaľ absentovala," zdôraznil A. Petrek. Verí, že schválená právna úprava sa stane inšpiráciou aj pre ostatné mestské časti a obce na Slovensku, ktoré majú problém s vonkajšou reklamou.

(brn)

Páčil sa vám článok?