Informačné centrá chcú rozšíriť služby

4.10.2006
Páčil sa vám článok?

Do redakcie sme dostali sťažnosť čitateľa na zlý čas otváracích hodín Informačného centra Bratislavského kultúrneho a informačného strediska (BKIS) na Klobučníckej ulici počas víkendu. Po pätnástej hodine našiel kanceláriu už zatvorenú.

S priateľmi s cudziny sa v nedeľu popoludní vybral do centra a s hrôzou zistil, že aktuálne informácie o meste nezíska. Podľa neho je nepochopiteľné, že informačná centrála je v sobotu a nedeľu popoludní zatvorená, pretože v tom čase je v Bratislave ešte množstvo turistov.

Otváracie hodiny kancelárie BKIS na Klobučníckej ulici vychádzajú podľa námestníčky riaditeľa BKIS pre cestovný ruch Alexandry Bučkovej z prieskumu návštevnosti centra počas víkendov. Z neho i zo skúseností vyplýva, že v neskorších popoludňajších hodinách prichádza do strediska minimálny počet domácich, či zahraničných turistov. V menšom počte sa zastavia skôr obyvatelia Bratislavy. Oni, ale aj ostatní sa môžu v tomto centre informovať aj počas bežného týždňa v turistických sezónach od 8.30 do 19. hodiny, mimo sezóny do 18. a v sobotu od 9. do 15. a v nedeľu od 10. do 15. hodiny.

Podľa A. Bučkovej je dnes trendom získavanie informácií skôr cez internet a predpoklad, že turisti prichádzajú do danej destinácie už s potrebnými informáciami. Napríklad v Paríži majú len tri informačné kancelárie a vo Viedni sú dokonca len dve. „Napriek tomu sme radi, že u nás v Bratislave máme štyri takéto kancelárie,“ uviedla. Okrem Klobučníckej sú k dispozícii aj na letisku M. R. Štefánika, v osobnom prístave a na hlavnej železničnej stanici. Všetky tri sú prispôsobené cestovným poriadkom prepravných spoločností. Od júla plánujú na letisku rozšírenie otváracích hodín až do neskorého večera, a to až do pol jedenástej. Dôvodom je pomerne veľký počet príletov v tomto čase, okrem utorka.

V blízkej budúcnosti chce BKIS okrem Klobučníckej vybaviť každú informačnú kanceláriu dotykovými infopointami, v ktorých si budú môcť návštevníci mesta vyhľadať potrebné informácie aj v čase, keď budú informačné centrá zatvorené. Na Klobučníckej už v súčasnosti fungujú tri informačné terminály a pripravuje sa softvér, ktorý by umožnil ovládanie infopointu aj z ulice.

Páčil sa vám článok?