Pracovisko magistrátu na výkon správy dane z nehnuteľnosti funguje na Bazovej

3.10.2006
Páčil sa vám článok?

Daň z nehnuteľnosti od 1. januára spravuje mesto Bratislava a od pondelka 2. januára je na Bazovej ulici 6 - 8 prístupné verejnosti nové pracovisko oddelenia miestnych daní a poplatkov magistrátu.

Celú agendu správy dane z nehnuteľnosti zabezpečuje 48 pracovníkov, ďalších 14 bude mať na starosti agendu ostatných daní a poplatkov. Všetkých 48 pracovníkov - správcov dane z nehnuteľnosti - bolo delimitovaných z bratislavských mestských častí. Pracovníkov nepresúvali len menšie mestské časti, kde mali kumulované funkcie - Záhorská Bystrica, Devín, Lamač, Jarovce, Rusovce a Čunovo. Vedúcim oddelenia je Peter Michalička, ktorý doteraz pracoval na Miestnom úrade v Petržalke. Všetky mestské časti zabezpečili presun agendy a jedna mestská časť (Devín) požiadala o zriadenie detašovaného pracoviska. Dvaja doterajší pracovníci magistrátu Bratislavy, ktorí mali na starosti miestne dane a poplatky, zostanú naďalej pracovať na pracovisku Služby občanom/Front Office na Primaciálnom námestí.

Priznanie k dani z nehnuteľnosti v tomto roku podávajú len tie fyzické a právnické osoby, ktorým pribudla nehnuteľnosť alebo nastala zmena oproti vlaňajšiemu roku, a to do 31. januára 2006. Najneskôr do 15. mája dostanú všetci daňovníci platobný výmer, ktorí musia uhradiť do 31. mája 2006.

Na základe prechodného ustanovenia zákona v minulom roku správu dane z nehnuteľnosti vykonávali pre hlavné mesto mestské časti, na ktorých území sa nehnuteľnosť nachádzala. Výnos dane z nehnuteľnosti za rok 2005 bol príjmom rozpočtu príslušnej mestskej časti. Kladný rozdiel medzi výnosom dane z nehnuteľnosti za rok 2005 a výnosom dane z nehnuteľnosti za rok 2004 mestské časti poukazujú hlavnému mestu.

Od januára 2006 prechodné ustanovenie stratilo účinnosť a správu dane z nehnuteľnosti vykonáva hlavné mesto. Výnos z tejto dane - približne vo výške 1 miliardy korún - bude plynúť do mestského rozpočtu. Mestské zastupiteľstvo 24. novembra minulého roku v tejto súvislosti schválilo zmenu dodatku štatútu mesta Bratislavy, podľa ktorého sa bude podiel mestských častí na výnose dane z príjmov fyzických osôb získanej mestom v objeme 1,507 miliardy korún v roku 2006 deliť pomerne podľa percentuálnych podielov.

Pracovisko magistrátu Bratislavy, ktoré od minulého pondelka slúži oddeleniu pre správu miestnych daní a poplatkov na Bazovej ulici 6-8, je otvorené v pondelok od 8. do 17. hodiny, v utorok, stredu a vo štvrtok od 8. do 16. hodiny a v piatok od 8. do 15. hodiny.

Páčil sa vám článok?