• Rozhovory
  • 06.05.2019 08:43

Uhler o novom parkovaní: Vodičov preveria kontrolóri osobne aj vozidlá s kamerami

0 0
Zdroj: Marko Erd

Hoci pri predstavovaní parkovacej politiky šéfovia mestských častí tvrdili, že súhlasia s návrhom, ktorý prezentoval primátor Bratislavy Matúš Vallo, dá sa očakávať, že diskusia bude ešte rušná. Jozef Uhler, starosta Jaroviec a predseda mestskej komisie dopravy, však už teraz naznačuje, že s veľkými kompromismi sa rátať nedá.

K rezidenčnej karte za 49 eur dostane Bratislavčan bonus 2 hodiny bezplatného parkovania denne v inej zóne a tiež 100 hodín ročne pre návštevu. Ako sa bude zisťovať, či v „cudzej ulici“ nie som dlhšie?

Kontrolu vykonajú kontrolóri osobne pomocou ručných skenerov a kontrolnými vozidlami, ktoré budú skenovať EČV. V databáze budú potom overovať, či má dané auto oprávnenie parkovať v zóne. Ak nie, vodič môže dostať papuču, prípadne sa priestupok prejedná na mieste. Keď zaparkujem niekde v inej zóne a chcem využiť dve hodiny voľného parkovania, stačí zadať začiatok parkovania (cez SMS, appku, web, offline). Prvé dve hodiny budú zadarmo, zvyšné budú zaplatené z kreditného konta alebo z karty. Takto môžete dať aj voľné hodiny svojej návšteve.

Je medzi starostami zhoda v tom, že rezident s kartou zaparkuje v inej časti mesta grátis iba na spomínané 2 hodiny?

Na všetkom, čo sa nachádza v návrhu parkovacej politiky, je predbežná zhoda. V priebehu ďalších mesiacov sa však určite budú dolaďovať niektoré detaily a technické veci.

Nie sú teda v hre aj iné alternatívy? Napríklad paušálny poplatok za týždenné či mesačné parkovanie pre ľudí, ktorí v danej lokalite nebývajú, ale pracujú a denne tam dochádzajú autom?

O týždenných či mesačných poplatkoch sa neuvažuje.

Čo autoškoly či taxislužby, ktoré prevádzkujú viac áut: ako budú platiť ich majitelia?

Mimo služby sú taxíky aj autoškoly ako každé bežné auto. To znamená, že majiteľ je povinný zabezpečiť priestor na ich parkovanie. Platiť bude podľa toho, koľko áut vlastní.

Nová parkovacia politika bude značnou finančnou záťažou aj pre firmy, ktorých zamestnanci jazdia na služobných autách. Za každé tretie a ďalšie auto by mali zaplatiť 500 eur ročne. Ani tu sa neuvažuje o „mäkších“ pravidlách?

Pre ľudí sú záťažou autá na verejnom priestranstve. V návrhu parkovacej politiky nie je podstatné, kto je vlastníkom auta. Dôležité je, že vodič má nejaký legálny vzťah k autu. Motorové vozidlá určené na podnikateľskú činnosť majú primárne parkovať v areáli firiem, prípadne na miestach na to určených. Servisné služby, opravári, ktorí navštívia vašu domácnosť alebo firmu, zaparkujú ako návštevník, zaplatia hodinové parkovné a pravdepodobne si premiet­nu túto sumu vo faktúre za služby, ktoré u vás vykonali.

(ac)

Dodatok: Schvaľovanie v júni

Všeobecne záväzné nariadenie o novej parkovacej politike (VZN) majú poslanci mestského zastupiteľstva schvaľovať v júni tohto roku, ešte predtým bude môcť návrh pripomienkovať aj verejnosť (magistrát už teraz reaguje na viaceré pripomienky ľudí). Zavádzať sa má postupne od roku 2020. Pripomeňme tiež, že sa bude týkať len tých zón, miest či ulíc, kde je problém s parkovaním a tiež len v tých časoch, v ktorých majú rezidenti problém zaparkovať.


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.