Podvodníci opäť úradovali, dôverčivá seniorka prišla o 30 000 eur, ktoré mala na účte!

19.1.2022
seniorka

Zdroj: Facebook Polícia SR_Bratislavský kraj

Páčil sa vám článok?

Polícia v posledných dňoch zaznamenala nárast prípadov s podvodmi, kedy podvodníci s rôznymi vymyslenými príbehmi telefonicky kontaktujú dôverčivých ľudí. Takýto prípad sa stal aj seniorke, ktorá poskytnutím údajov v internet bankingu pravdepodobne prišla o všetky úspory. Informovala nás o tom bratislavská policajná hovorkyňa Silvia Šimková.

Polícia upozornila, že v posledných dňoch na území bratislavského kraja zaznamenali nárast prípadov s podvodmi, kedy páchatelia pod rôznymi vymyslenými legendami telefonicky kontaktujú dôverčivých občanov. Ich otázky smerujú k úhradám, ktoré mali byť zrealizované z konkrétneho bankového účtu.

Zámerom je podľa ich slov dostať prihlasovacie údaje do internet bankingu a následne aj číslo pridelenej karty k bankovému účtu. "Ďalšou požiadavkou je aj rodné číslo a po vygenerovaní bankou aj zabezpečovací kód. Celá táto komunikácia sa odohráva v duchu akejsi „pomoci“ zvrátiť „vyššiu transakciu“, ktorá mala byť vykonaná krátko pred telefonátom od páchateľa," priblížila Šimková s tým, že takýto prípad zaznamenali aj v priebehu tohto týždňa.

Šimková uviedla, že dôverčivá seniorka všetky vyššie uvedené údaje poskytla a následne ju doposiaľ neznámy páchateľ okradol o sumu v celkovej výške 30000 eur, ktorú mala na svojom bankovom účte.

Polícia v tejto súvislosti apeluje na občanov, aby v prípade takýchto telefonátov neposkytujte žiadne zo svojich autentifikačných a verifikačných údajov k žiadnym bankovým službám, či produktom. Ako spresnili, banka nikdy nežiada obdobné údaje od klienta telefonicky, fakultatívne vyžaduje iba osobné údaje pre identifikáciu klienta, avšak nikdy nie konkrétny údaj ku konkrétnej službe, či produktu. "V prípade, ak si vám neznáma osoba telefonicky pýta Vaše údaje k platobným kartám a údaje k službe internetbanking, alebo prihlasovacie údaje a heslo, neposkytujte ich," vyzýva Šimková.

Cieľom týchto volaní a internetovej komunikácie je získať a vylákať od obyvateľov peniaze.

​Ako najrýchlejší spôsob negovania – blokácie takto prevedených finančných prostriedkov na účty páchateľa uvádza polícia bezodkladné informovanie zákazníckej linky vašej banky.

"Pracovníci infolinky vykonajú úkony na zamedzenie nakladania s finančnými prostriedkami na účte poškodeného, ako aj na účtoch kam boli finančné prostriedky prevedené, rovnako vykonajú aj všetky ďalšie potrebné úkony," dodala policajná hovorkyňa na záver.

(nc)

Páčil sa vám článok?