Parkovací chaos v Bratislave: Takáto nespravodlivá pokuta by nahnevala aj vás

4.5.2023
0
Pokuta parkovanie PAAS

Zdroj: nc

Páčil sa vám článok?

Hoci Petržalčanka Dagmar Lelkesová včas zaplatila za novú parkovaciu kartu PAAS, keďže tá stará stratila platnosť, aj tak si našla na zaparkovanom aute oznam o uložení pokuty. Nijakú chybu pritom neurobila, problém vznikol úplne inde.

Že niečo nie je v poriadku, zistila pani Dagmar, keď 13. apríla objavila na svojom aute najskôr len žltú nálepku s upozornením na neoprávnené parkovanie (pár dní po nej nasledovala červená s informáciou o uložení pokuty). Auto pritom odstavila v petržalskej časti Dvory IV, kde býva, a predĺženie platnosti rezidentskej parkovacej karty uhradila 11. apríla bankovým prevodom, pričom jej pôvodná karta expirovala 12. apríla. Po upozornení na „delikt“ nasledovala niekoľkodňová intenzívna komunikácia s tímom PAAS, ktorá ju rozladila ešte viac. 

„Nechápala som, kde je problém, veď som o predĺženie karty požiadala v predstihu a v predstihu som za ňu aj zaplatila. Okamžite som volala na infolinku PAAS, tam mi však povedali, aby som si žltý lístok nevšímala, že v systéme vidia predĺženie, len nevidia platbu. Keď ju dohľadajú, všetko vraj bude v poriadku,“ hovorí Petržalčanka.

V tom čase teda nič neriešila. Vie, že spárovanie platby poslanej bankovým prevodom trvá najviac dva pracovné dni a predpokladala, že sa tak stane aj v jej prípade. Lenže ani po týždni systém neevidoval úhradu za parkovaciu kartu. „Takže som si 18. apríla našla na aute ďalšiu, tentoraz už červenú nálepku s oznamom o uložení sankcie. To mi chcú povedať, že od 11. apríla nedokázali spárovať platbu?! Ešte v ten deň som na mail technickej podpory PAAS poslala doklad - bankový výpis, ku ktorému som do poznámky uviedla aj EČV môjho auta. Odpoveď, pod ktorú sa podpísal tím parkovacej politiky, ma riadne nahnevala. Napísali: Vzniknutá situácia nás mrzí. Zatiaľ sme ešte neobdržali informáciu o dohľadaní Vašej platby, čo znamená, že Vaša karta ešte nie je platná (momentálne je v stave „čaká na úhradu“).“

Zdroj: BN

​Dagmar uhradila predĺženie platnosti parkovacej karty 11. apríla, no ani po týždni systém platbu neevidoval.

Tím PAAS jej zároveň odkázal, aby problém s pokutou riešila už priamo s mestskou políciou: „Mestský parkovací systém na riešení tejto situácie nie je zúčastnený, a preto je potrebné, aby držiteľ vozidla  komunikoval už iba s orgánom, ktorý uvedený Rozkaz pošle (všetky kontaktné údaje vrátane platobných údajov budú uvedené v spomínanom dokumente). Odporúčame, aby držiteľ následne postupoval v súlade s poučením uvedenom v Rozkaze.“

S tým Dagmar rozhodne nesúhlasila, naopak, žiadala, aby problém doriešili tí, ktorí ho spôsobili, a za komplikácie sa jej ospravedlnili. „Ospravedlnenie od tímlíderky komunikácie a zákazníckej podpory mi prišlo na druhý deň, 19. apríla. Priznali v ňom technické problémy a ubezpečili ma, že konanie o pokute už bolo zastavené, a to aj bez doručenia odporu z mojej strany,“ pokračuje Dagmar, ktorá verila, že zbytočné stresy má konečne za sebou. „Ibaže 25. apríla mi prišiel rozkaz o uložení pokuty za správny delikt,“ konštatuje rozhorčene.

Zdroj: BN

​Za technické problémy sa "tím PAAS" neskôr ospravedlnil.

Opäť teda kontaktovala tím PAAS a opäť dostala ubezpečenie, že konanie v danej veci bolo zastavené, každú chvíľu by mala dostať vyrozumenie o stornovaní rozkazu. Lenže... „Ešte ani 3. mája mi neprišlo vyrozumenie, že konanie o pokute zastavili, ako ma informovali 25. apríla - to im mám znovu písať?“ Pýta sa tiež: „Ako je možné, že po viac ako roku od zavedenia novej regulácie parkovania systém stále riadne nefunguje?“

Pripomína aj problém, keď sa mnohí ľudia, ktorí si chceli predĺžiť parkovaciu kartu, nevedeli prihlásiť do systému. „Zaskočený zostal takisto sused, ktorý mal vydané dve rezidentské karty – na prvé auto za 39 eur a na druhé za 150 eur. Platnosť karty na prvé vozidlo mu skončila, oneskoril sa však s jej predĺžením, a tak sa  stalo, že už nemal možnosť zaplatiť za predĺženie 39 eur, ale až 150 eur. Lebo vraj to druhé auto sa v systéme dostalo na pozíciu prvého...“

Ďalší Petržalčan si vybavil predĺženie platnosti parkovacej karty osobne, priamo na klientskom mieste na Hodžovom námestí – no aj po štyroch týždňoch mu prišlo (v poradí druhé) upozornenie, že jeho parkovacia karta stratila platnosť.

Zdroj: BN

Dagmar dostala informáciu o storne pokuty zatiaľ iba od tímu PAAS.

• Pošlite pripomienky

Regulácia parkovania PAAS, ktorú mesto spustilo minulý rok v januári, má zjavne viac chýb. Pripravované nové VZN prináša viaceré návrhy na vylepšenie pravidiel – pozrite si ich a pripomienkujte. Dokument nájdete na webe bratislava.sk/mesto-bratislava/transparentne-mesto/uradna-tabula, pripomienky k nemu môžete poslať do 9. mája na adresu parkovanie@bratislava.sk, poštou alebo osobne na podateľni magistrátu.

(ac)

Páčil sa vám článok?