FOTO: Podľa bratislavského cyklistu sú piliere pod Prístavným mostom v havarijnom stave – čo na to NDS?

19.9.2019

Zdroj: D.P.

Páčil sa vám článok?

Do redakcie sme dostali zaujímavý podnet od Bratislavčana Dušana P., ktorý chodí dosť často bicyklom po lávke cez Prístavný most a keďže je povolaním technik, tak si o čosi viac všíma ako vyzerá most zospodu. A podľa neho si momentálny stav vyžaduje okamžitý zásah, teda opravu. Problémom je podľa neho voda zatečená v betónových pilieroch...

„Chodievam bicyklom po lávke Prístavného mosta, po ktorom vedie aj diaľničný obchvat. Ako technik sledujem toto inak úžasné stavebné dielo zospodu a zároveň si všímam ako sa postupne ničí a opotrebúva. Voda, mráz a korózia priviedla podľa mňa most do stavu, kedy je potrebné ho  okamžite riešiť opravou. Zanedbaním priebežných opráv spôsobíme ďalšej generácií neriešiteľnú situáciu, ak sa raz bude musieť tento most odstaviť pre havarijný stav nosných pilierov,“ napísal na mail Bratislavských novín pán Dušan P. k aktuálnym fotografiám, ktoré adresoval aj na Magistrát hlavného mesta SR a Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS).

Zdroj: D.P.

​Požiadali sme o stanovisko Národnú diaľničnú spoločnosť, ktorá nám potvrdila, že na Prístavnom moste vykonáva každoročne bežnú prehliadku a raz za štyri roky hlavnú prehliadku. „Zástupcovia stredísk údržby vykonávajú denne vizuálnu kontrolu povrchu mostov. Okrem prehliadkových činností pre NDS zabezpečuje Stavebná fakulta Bratislava každý rok dlhodobé geodetické meranie Prístavného mosta a priľahlých estakád. Samotný mostný objekt je klasifikovaný v stavebno-technickom stave IV. – uspokojivý (na stupnici od I - VII),“ uviedla pre Bratislavské noviny hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Zdroj: D.P.

​„Na betónových častiach pilierov sú vidieť sieťové trhliny, ktoré sú spôsobené hlavne zmrašťovaním betónu. Na piliere v minulosti zatekalo z pôvodného odvodňovacieho potrubia, ktoré je už v dnešnej dobe vymenené. Poruchy na betónovej časti nemajú vplyv na nosnosť pilierov, nakoľko sa jedná o masívne konštrukčné časti a porucha zasahuje len ich kryciu vrstvu. NDS priebežne opravuje povrchy mostných pilieroch estakád Prístavného mosta. Ďalšie sanácie má NDS naplánované na rok 2020,“ dodala hovorkyňa NDS, podľa ktorej však poruchy na oceľových častiach mosta zachytené na fotkách patria do správy Železníc Slovenskej republiky. Aj hovorcu ŽSR sme požiadali o vyjadrenie, ktoré uverejníme hneď ako nám ho pošlú...   

Napriek upokojujúcim vyjadreniam zo strany kompetentných si však čitateľ Dušan z Bratislavy myslí svoje. „Nikto ma nepresvedčí, že je to v poriadku. Je tam množstvo priesakov, zatekaní a všetci vedia, čo dokáže mráz. Voda je najhorší nepriateľ stavbárov v štruktúre betónu. A nemá tam čo robiť. Na jednej z fotografií som červeným kruhom vyznačil zatečenú stenu s elektrickými rozvodmi! Fotografoval som poškodené časti mosta pri pravom a aj ľavom brehu. Akurát estakádu som neprezeral, ale určite aj tam by sa našli časti vyžadujúce si priebežné opravy,“ dodal bratislavský cyklista.  

(ars)

Páčil sa vám článok?

Najčítanejšie