Bratislava je vraj na metro stále malá

31.1.2007
0
Páčil sa vám článok?

So záujmom som si prečítal článok Miloša Mistríka pod názvom Radšej investovať do električiek, ako stavať mesto. V podstate s pisateľom súhlasím. Určite by sa našli rôzne varianty možného vylepšenia súčasnej električkovej siete.

Ja by som však rád poukázal na možnosť vylepšenia súčasnej električkovej siete bez potreby akýchkoľvek väčších investícií. Ako už M. Mistrík uviedol, električky majú mimo centra vlastný dopravný pás. Podobne by sa dala urobiť električková trať do Petržalky. Metro nám teda netreba. Pozrime sa napríklad, ako by sa na trati z konečnej v Rači až po Račianske mýto dali ušetriť nejaké minúty.

MOŽNOSŤ č. 1: Električky by cestou z konečnej zastavovali iba po Gaštanový hájik. Potom by išli po Račianske mýto expres. Hneď za touto expresnou električkou by z Gaštanového hájika vyštartovala prázdna električka, ktorá by zastavovala na všetkých ostatných zastávkach.

MOŽNOSŤ č. 2: Električky by väčšinu zastávok na celej trase od konečnej až po Kraskovu ulicu mali mať zrušené. Súbežne s električkovou traťou by jazdili autobusy, ktoré by zastavovali na každej zastávke z Rače až po Kraskovu ulici. Tam by sa otočili a išli naspäť.

Do úvahy prichádza aj kombinácia uvedených možností, či realizácia niektorej   z nich iba v čase dopravnej špičky. Podobne by sa dali riešiť aj ostatné električkové trate. Ešte by som chcel podotknúť, že človek nie je krtko a ako taký radšej cestuje na povrchu ako pod zemou. Mnoho rokov som žil vo vyše trojmiliónovom meste a vždy som radšej cestoval v električke ako v podzemí. Z električky je jednoducho lepší výhľad. Súhlasím s názorom, že Bratislava je pre stavbu mesta stále príliš malá. Navyše svetové trendy sa menia. V dnešnej dobe rýchleho rozvoja informačných technológií sa za prácou alebo obchodom bude čoraz menej cestovať.

Miroslav Skrúcaný, Nové Mesto

Páčil sa vám článok?