Investor výstavby mosta chce zmierniť negatívne dosahy dopravných obmedzení

14.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

Dopravné obmedzenia zavedené v súvislosti s výstavbou piateho mosta priniesli aj mnohé problémy. Investor stavby Most Košická, spoločnosť Metro, preto z vlastnej iniciatívy prišiel s návrhmi, ktoré majú dosah zmien v organizácii dopravy zmierniť.

Ako nás informoval generálny riaditeľ spoločnosti Metro Ladislav Csáder, v uplynulých dňoch sa uskutočnilo pracovné stretnutie o dosahoch zmien organizácie dopravy na križovatke ulíc Košická, -Prievozská, Mlynské Nivy a Svätoplukova. Tie boli zavedené 29. septembra kvôli stavebným prácam pri rekonštrukcii komunikácie a náročným prekládkam inžinierskych sietí.

Cieľom stretnutia bolo riešenie kritických pripomienok k obmedzeniam, ktoré sa dotýkajú verejnosti. Zúčastnili sa na ňom námestník primátora Karol Kolada, zástupcovia magistrátneho oddelenia dopravy, zhotoviteľ stavby, projektant, zástupcovia Dopravného podniku a riaditeľky škôl na Košickej ulici.

„Na základe podnetov občanov a stanovísk zúčastnených odborníkov bolo dohodnuté posunutie prechodu pre chodcov pri zastávke MHD na Prievozskej ulici bližšie ku škole a zriadenie ostrovčeka vo vozovke, čím sa zvýši bezpečnosť žiakov pri prechádzaní zo zastávky do školy,“ uviedol L. Csáder. „Metro Bratislava odporučilo zvážiť aj osadenie dočasnej svetelnej signalizácie. Toto riešenie nebolo prijaté z obavy zo spomalenia dopravy a zníženia potrebnej kapacity križovatky. Boli dohodnuté ďalšie doplňujúce úpravy na dopravnom značení, ktoré tiež prispejú k zlepšeniu plynulosti dopravy.“

Dosah nového režimu v širšom území sa prejavuje obmedzením maximálnej rýchlosti jazdy na 40 km/h, čo zaručuje najvyšší výkon komunikácií, znížením objemu dopravy v priestore ulíc Svätoplukova, Páričkova a Košická. Po vypnutí cestnej svetelnej signalizácie v križovatke sa znížil hluk pred školou na Košickej ulici.

V prvom týždni prevádzky sa sledovali svetelne riadené križovatky v zasiahnutom území a operatívne sa posilňovali priťažené smery Miletičova - Prievozská a Dostojevského rad -Landererova. V doterajšej prevádzke nenastali v priestore stavby výraznejšie zahltenia náhradných trás. Prevádzka vozidiel SAD a MHD je v súlade s novými cestovnými poriadkami.

„Obava predstaviteľov mesta, že zmena organizácie dopravy oproti pôvodne predpokladanej viacnásobnej etapizácii prinesie zhoršenie podmienok, sa nepotvrdila,“ konštatoval L. Csáder. „Ukazuje sa, že toto riešenie je z možných riešení najbezpečnejšie, náhradný dopravný režim na dostatočnú kapacitu v hlavných rozhodujúcich smeroch jazdy a nespôsobuje kolaps dopravného systému mesta. Na druhej strane uvoľnený priestor pre stavebné práce umožňuje ich maximálne možné skrátenie, a tým aj skrátenie vyvolaných výluk.“

(lau)

Páčil sa vám článok?