K cestujúcim by mali byť revízori slušní

13.12.2006
0
Páčil sa vám článok?

V sobotu 10. mája som cestoval MHD č. 74 o 10.56 zo zastávky Račianske mýto na zastávku Trnavské mýto. Keďže je to veľmi krátky úsek, stál som pri dverách pripravený ihneď vystúpiť, pretože som sa ponáhľal na električku.

Tesne pred mojou výstupnou zastávkou ma požiadal revízor o cestovný lístok. Začal som ho hľadať medzi dokladmi v taške, keď autobus zastal a otvoril dvere. V nich som podal revízorovi lístok. Skontroloval ho strojčekom a vystúpili sme von. Tam mi ho vrátil s pripomienkou, že som ho hľadal dve hodiny a pritom mi tykal.

Keďže bol evidentne mladší ako ja, dovolil som si pokojne sa ho opýtať, kedy sme si potykali. Hneď sa ozvali ďalší dvaja stojaci na zastávke, zrejme revízori, ktorí vystúpili zadnými dverami z nášho autobusu a zastali sa kolegu, keď som počul: „Daj mu pokoj a odpáľ!“ Usúdil som, že nemá význam sa s nimi slušne rozprávať a odišiel som.

Pýtam sa zodpovedných, podľa akých kritérií prijímajú revízorov, čo je podľa mňa zodpovedné zamestnanie, pretože ide o prácu s ľuďmi. Prekvapuje ma, že sú medzi nimi takí, ktorí robia hanbu slušným revízorom, zamestnávateľovi i mestu. Myslím si, že ak bez rečnenia a v stresovej situácii hľadám asi desať sekúnd cestovný lístok, nemôže to revízora nijako vyprovokovať drzému správaniu.

V každom prípade, najmä pri zvyšovaní cestovného v bratislavskej MHD považujem za nevhodné, aby mi revízor znepríjemňoval život, keď mám v poriadku cestovný lístok a slušne cestujem.

Pavol Erdziak, Dúbravka
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?