Je poskytovanie informácií biznisom SAD?

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Skúšali ste už niekedy telefonicky zisťovať odchody autobusov Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) na audiotexovom čísle 0972 350 505? Skúsenosti našej čitateľky hovoria o tom, že takýto pokus môže vyjsť draho - SAD je v tom však nevinne.

Naša čitateľka sa pokúsila zistiť odchod jedného zo spojov na uvedenom čísle, pričom ju informátorka nechala niekoľko minút čakať. Keďže sadzba za minútu hovoru je pri audiotexových linkách podstatne vyššia ako pri bežných telefónnych linkách a čas počas čakania stále bežal, vyrátala si, že tento hovor ju vyšiel možno aj na sto korún. „Je to pre nich dobrý biznis, lepší ako erotické linky,“ konštatovala, mysliac tým prevádzkovateľa linky na zisťovanie informácií o odchodoch autobusov.

„Túto linku neprevádzkuje naša spoločnosť, ale iná firma, s ktorou nemáme nič spoločné a nemôžeme jej v tom ani zabrániť,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ SAD Bratislava, a. s., Emil Binda. „Naša spoločnosť poskytuje informácie o odchodoch autobusov na čísle 0984 222 222 a toto číslo je uvedené aj v telefónnom zozname.“

Na pripomienku, že aj toto číslo je audiotexová linka, E. Binda reagoval, že sťažností súvisiacich s telefonickým poskytovaním informácií o odchodoch autobusov je v súčasnosti podstatne menej ako v minulosti, keď sa poskytovali prostredníctvom klasických telefónnych liniek. „Problémom bolo, že volajúci dlho rozprávali, a preto sa na informácie jednoducho nedalo dovolať,“ uviedol. „Na audiotexovú linku sme prešli práve z tohto dôvodu.“

Ako dodal, SAD na tom nezarába, pretože linku prevádzkuje firma HPT Telcom. „Naše sú len pracovníčky poskytujúce informácie, technické zariadenie a oprávnenie na prevádzkovanie linky vlastní táto firma,“ uviedol. „Pre SAD je to v podstate stratová záležitosť.“

K nedorozumeniam môže podľa jeho slov dôjsť aj z dôvodu, že ľudia stále podvedome pokladajú bratislavský závod SAD za akési centrum pre celé Slovensko. „Na Slovensku je však sedemnásť závodov SAD a každý z nich prevádzkuje vlastné autobusové linky,“ upozornil Binda. „V autobusovej doprave to už nie je ako v železničnej, ktorá je stále pod jednou strechou.“

Napriek tomu nepodávajú informácie len o svojich linkách, ale snažia sa poskytovať službu s dosahom pre celé Slovensko.

Páčil sa vám článok?