Starý most po havárii čaká generálna rekonštrukcia

13.12.2006
Páčil sa vám článok?

Po havárii rakúskeho plavidla Greifenstein zostáva Starý most naďalej uzatvorený pre chodcov. V budúcnosti most čaká generálna oprava, pri ktorej by sa mohol podstatne zmeniť jeho vzhľad.

Ako informovala Eva Uhliariková, poverená vedením oddelenia dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu, pri havárii rakúskeho plavidla bola poškodená lávka pre peších. „Pravdepodobne následkom nárazu plavidla sa v betónovom telese pochôdznej plochy objavili trhliny, ktoré zhoršili stav lávky,“ uviedla. „Výrazne sa tým zvýšilo riziko pohybu pre chodcov a cyklistov po lávke. Výmena betónového povrchu lávky za pôvodný drevený povrch sa po tejto havárii stala nevyhnutnosťou. Predpokladáme, že pri priaznivých poveternostných podmienkach by mala výmena trvať asi do konca mája. Do ukončenia prác bude lávka pre peších úplne uzavretá.“

Podľa E. Uhliarikovej sa v súčasnosti nedá úplne vylúčiť ani možný posun podložia piliera. Preto sa počíta s tým, že kontrolné geodetické merania bude nevyhnutné uskutočniť ešte tri mesiace po havárii člna. V prípade, ak merania ukážu, že sa pilier posúva, bude potrebné zabezpečiť podložie, pravdepodobne injektovaním.

Dopravný systém Bratislavy nevyhnutne vyžaduje prevádzkovať aspoň štyri mosty cez Dunaj. Preto je potrebné stav Starého mosta zakonzervovať do tej miery, aby bol prevádzkyschopný a bezpečný aspoň do spustenia Mosta Košická. Po jeho výstavbe je potrebné Starý most generálne rekonštruovať, prípadne určiť, na aký účel bude slúžiť v nasledujúcich rokoch.

Ako uviedol viceprimátor František Dej, na to, aby mohol Starý most bez problémov fungovať do spustenia Mosta Košická, bude potrebné vynaložiť asi 20 miliónov korún, „Koncom roku chceme podnietiť s odbornou i laickou verejnosťou diskusiu o budúcej podobe a ďalšom využití Starého mosta,“ vyhlásil F. Dej.

Podľa slov riaditeľa sekcie dopravy a cestného hospodárstva Vladimíra Lunáčka možno v prípade, že sa zmení podoba mosta a dôjde k jeho zdvihnutiu o jeden a pol metra, prakticky hovoriť o novostavbe. Predpokladá sa, že most, ktorý postavili ešte v roku 1945 ako vojenské provizórium, bude slúžiť aj ďalej, ale mal by byť na ňom vytvorený väčší priestor pre peších a cyklistov. Naďalej sa zrejme bude využívať aj na individuálnu automobilovú dopravu, mestská hromadná doprava by na ňom mala byť eliminovaná.

Páčil sa vám článok?