Skúsený vodič po brutálnom útoku v MHD na manželský pár: Ako nám cestujúci strpčujú život

2.6.2019
linka MHD číslo 83

Zdroj: TASR

Páčil sa vám článok?

Nedávny útok na starší manželský pár v MHD stále vyvoláva otázniky. Hlučná štvorica mužov v autobuse surovo zbila oboch manželov po tom, ako ich upozornili, aby sa správali slušne. Skúsený vodič hovorí nielen o tom, ako sa v takejto situácii treba zachovať.

Incident sa stal minulý týždeň po jedenástej večer, v autobuse č. 83, ktorý smeroval zo zastávky SAV na zastávku Damborského. Vo vozidle, ktoré nemalo kamerový systém, bolo v tom čase približne dvadsať ľudí. 

„Skupinka štyroch doposiaľ neznámych cestujúcich sa správala hlučne, robila neporiadok a rozhadzovala po autobuse rôzne veci. Dvaja cestujúci – manželský pár vo veku 50 rokov a 52 rokov - túto skupinku slušne napomenuli, na čo reagovali doposiaľ neznámi muži fyzickým napadnutím. Viacerými údermi do oblasti tváre spôsobili poškodeným rôzne zranenia a zlomeniny v oblasti tváre, pričom bezprostredne po skutku autobus opustili a utiekli na neznáme miesto. V prípade poškodenej ženy si zranenia vyžiadali hospitalizáciu v jednej z nemocníc," uviedol pre Bratislavské noviny policajný hovorca Michal Szeiff. 

Ako sme informovali útočníci sú už zadržaní:

​Čo si o útoku myslí skúsený vodič, ktorý v MHD pracuje takmer 14 rokov? „V podobnej situácii som sa, našťastie, za tie roky neocitol, pokyny však máme jasné. Pokiaľ by išlo o skupinu agresívnych cestujúcich, ako to bolo v tomto prípade, pokyn znie - nezasahovať! Vo vozidle máme núdzové tlačidlo, ktorým kontaktujeme dispečing. Po jeho stlačení pracovníci dispečingu počujú všetko, čo sa vo vozidle deje, a posielajú na miesto políciu,“ vysvetlil vodič Jaroslav.

Zároveň pripomenul, že ani on počas jazdy nemá vždy dobrý prehľad o dianí vo vozidle. „Zložité je to najmä vtedy, keď sa niekto postaví tak, že do voza vôbec nevidíte. A že spomínaní agresívni muži boli hluční? Viete, to zažívame už bežne, mnohí cestujúci sa správajú ako utrhnutí z reťaze, najmä na večerných linkách. Takže samotný krik nemusí byť pre vodiča okamžitým signálom, že treba zasiahnuť,“ podotkol skúsený šofér. 

Cestujúci v MHD sú podľa neho „hluchí“ aj preto, že sa venujú svojim mobilom, nevnímajú situáciu okolo seba: „Práve vtedy, keď zatvárate dvere, naskakujú alebo vyskakujú z vozidla. Často mi zabúdajú hlásiť nástup s kočíkom alebo s bicyklom - to je ozaj sviatok. Dokonca sa mi stalo, že nenahlásili ani nástup s invalidným vozíkom...“

Chcete teraz vedieť, koľko vlastne zarábajú vodiči bratislavskej MHD, ktorí okrem prepravy cestujúcich musia neraz riešiť nepríjemné situácie, dokonca aj oni sami môžu byť ohrození? Podľa pána Jaroslava je to oveľa menej, ako by sme predpokladali. Vzhľadom na odpracované roky má maximálnu mzdu podľa tabuliek 5,35 eura na hodinu a ak k tomu priráta všetky príplatky a odrobí maximálny počet nadčasov, ktoré umožňuje zákon, tak na výplatnej páske vidí sumu 1 100 eur. K nim môže dostať každý tretí mesiac dvakrát po 150 eur z fondu generálneho riaditeľa, ale len v prípade, že za tri mesiace odpracuje dohromady 90 hodín nadčasov a nevynechá ani jeden deň v práci.

„Napriek všetkému chcem povedať, že práca vodiča ma baví, aj keď je náročná. Na rannú smenu vstávate o 2.30 h alebo 3.30 h a z odpoludňajšej smeny prídete domov  v noci o 24. 00 h alebo o 2.00 h – to sa z povinnosti robiť nedá,“ uzavrel.

(ac)

Páčil sa vám článok?