Starosta tvrdí, že mu autá na korze vadia

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Sťažnosti na priveľký počet áut, ktoré jazdia a parkujú v pešej zóne, majú logického adresáta. Je ním mestská časť Staré Mesto, ktorá schválila všeobecne záväzné nariadenie o pešej zóne a dopravnom režime v nej. Ako chce teda riešiť neúnosnú situáciu v pešej zóne mestská časť, to sme sa spýtali starostu Andreja ĎURKOVSKÉHO.

- Ešte v priebehu prvého štvrťroka tohto roku by malo dôjsť k výmene strážnej služby na vstupe do historického jadra na Hviezdoslavovom námestí. Namiesto nej bude vjazd do pešej zóny kontrolovaný pomocou automatizovaného stĺpika, ktorý bude diaľkovo ovládaný z centrály Mestskej polície. Chceme tým vylúčiť osobný kontakt medzi službou, ktorá vpúšťa vozidlá do pešej zóny, a vodičmi. Kontrola povolení na vjazd do zóny sa bude vykonávať pomocou kamery.

Problémom je, že mnohí vodiči majú povolenie, ktoré však zneužívajú...

- Chcem opätovne zdôrazniť, že žiadne z týchto povolení neoprávňuje nositeľa stáť alebo parkovať na verejnom priestranstve vo vnútri pešej zóny. Len dôsledný prístup mestskej polície umožní postih takýchto vodičov. Po dohode s Krajským riaditeľstvom Policajného zboru v Bratislave očakávame od jari podstatne tvrdší postup aj zo strany Policajného zboru.

Nie je chybou príliš vysoký počet vydaných povolení?

- Povolenia sa vydávajú na základe zásad prijatých mestskou časťou. V prípade opakovaného zistenia neoprávneného parkovania v pešej zóne možno dať pokyn strážnej službe, aby vozidlo už do pešej zóny nevpustila, resp. odobrať vodičovi povolenie. Okrem toho pripravujeme technické opatrenia, ktoré by mali zabezpečiť, aby niektoré lokality, ako napríklad Michalská ulica, časť Panskej či Hlavné námestie neboli počas dňa vôbec fyzicky prístupné.

Neodpovedali ste na otázku, či nebolo vydaných príliš veľa povolení...

- Na základe zásad, ktoré zohľadňujú potreby obyvateľov a organizácií sídliacich v tejto zóne, ten počet musí byť taký, aký je. Naším cieľom je postupne ho znižovať. Podotýkam, že vyše 70 percent povolení je jednorazových - súvisia s občianskymi obradmi v Zichyho paláci, so stavebnými prácami a opravami v historickom jadre, s organizovaním kultúrnych a spoločenských akcií a podobne.

Netrápi vás, že autá ničia nákladne zrekonštruované dlažby v pešej zóne?

- Hľadáme možnosti, ako úplne vylúčiť vjazd na Kapitulskú ulicu zo strany Ventúrskej a Prepoštskej ulice. Z toho istého dôvodu sa bude zásobovanie a dodávka materiálu počas pripravovanej generálnej rekonštrukcie Univerzitnej knižnice realizovať zo zadnej strany, teda z Klariskej ulice. Chceme tým odľahčiť najatraktívnejšiu časť pešej zóny. Navyše súkromný investor uvažuje o vybudovaní alternatívneho vjazdu do zóny zo Staromestskej ulice.

Zhováral sa Ivan Laurovský
NÁŠ ROZHOVOR

Páčil sa vám článok?