Nové lokomotívy i vozne s dotykovými obrazovkami v operadlách. Do Prahy budeme cestovať modernejšie
Zdroj: RegioJet
RegioJet v nasledujúcich týždňoch výrazne rozšíri svoj vozový park o ďalšie nové lokomotívy a vozne. V uplynulých dňoch bola v Nemecku dokončená výroba viacsystémových lokomotív Bombardier TRAXX na rýchlosť 160 km/h, ktoré plánuje prepravca po sérií testov nasadiť do čela vlakov na trasu z Bratislavy cez Brno do Prahy.
RegioJet sa tak stane prvým dopravcom na Slovensku a v Českej republike, ktorý bude tento moderný typ rušňa využívať aj v osobnej doprave. Prvé dva rušne začnú premávať ešte v máji, do leta sa k nim pridajú ďalšie dva.
V pondelok absolvovali nové lokomotívy technicko-bezpečnostné skúšky na železničnom testovacom okruhu vo Velime v Česku, kde si ich zamestnanci RegioJetu prvýkrát vyskúšali. Ako nám tvrdil hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj, prvé ohlasy rušňovodičov sú veľmi pozitívne. Pochvaľujú si podľa neho výbornú akceleráciu a stabilitu lokomotív, moderné priestranné klimatizované stanovište a veľmi jednoduché a prehľadné ovládanie.
Do budúcnosti preto spoločnosť uvažuje nad nákupom ďalších rovnakých lokomotív, ktoré budeme časom nasadzovať aj na trasu Praha – Brno – Viedeň a pravdepodobne aj na linku Praha – Žilina – Košice.
V nasledujúcich týždňoch bude RegioJet na nový typ rušňa zaškoľovať ďalších rušňovodičov tak, aby mohli lokomotívy začať premávať ešte v prvej polovici mája.
Okrem toho v najbližších dňoch rozšíri spoločnosť vozový park aj o ďalšie nové vozne Astra, ktoré budú mať v sedadlách zabudované dotykové obrazovky s možnosťou sledovania filmov, hrania hier a surfovania po internete.
Počet takýchto vozňov sa tak zvýši zo súčasných 10 až na 26 a plánom je tieto moderné vozne nasadzovať na všetky linky. Vďaka rozšíreniu vozového parku bude môcť súčasne RegioJet zaviesť do prevádzky ďalší nový vlak, ten by mal od septembra premávať každý deň o 8:45 z Bratislavy do Prahy a o 17:21 späť z Prahy do Bratislavy.
Momentálne vlaky RegioJet na trase Bratislava - Brno - Praha a späť jazdia trikrát denne v každom smere (teda spolu šesť spojov) a v druhej polovici roka by to malo byť štyrikrát denne v každom smere (spolu osem spojov). Celková kapacita vlakov RegioJet na tejto rase stúpne na 3-tisíc miest denne.
(ts, ms)