Zlepšovanie dopravy v meste má vraj limity

2.11.2006
Páčil sa vám článok?

Zlepšenie dopravnej situácie v Bratislave si okrem stavieb nevyhnutne žiada aj opatrenia, ktoré sa dajú urobiť rýchlo a nestoja veľa. Dopravní policajti si ťažkajú, že rad ich návrhov samospráva nerealizuje.

Pre väčší dôraz na reorganizáciu dopravy hovorí aj to, že počet áut v meste rastie oveľa rýchlejšie, ako pribúda dopravných stavieb. To je fakt, hoci súčasný magistrát má na svojom konte dvanásť veľkých dopravných stavieb, ktoré doprave uľahčili. Predsa len nerealizované návrhy existujú a len dopravný inšpektorát v prvom bratislavskom okrese hovorí o deviatich, medzi nimi napríklad o návrhoch na osadenie zábradlia na Mýtnej ulici pri vstupe z Račianskeho mýta, zriadenie svetelnej signalizácie na Pražskej ulici pri vyústení Sokolskej, sprevádzkovanie dávno dokončenej svetelnej signalizácie na križovatke Poľnej a Karadžičovej ulice či rozšírenie križovatky na Patrónke.

Námestník primátora Karol Kolada tieto návrhy pozná. Podľa neho na Patrónke nemôže magistrát stavať, lebo pozemky, na ktoré by sa mala vozovka rozšíriť, nie sú majetkovo vyrovnané. Okrem toho, keď sa v máji otvorí tunel Sitiny, ukáže sa, či je takéto rozšírenie ozaj potrebné. O rozšírení vjazdu do križovatky Suché mýto zo Staromestskej ulice sa vyjadril, že hoci projekt reorganizácie mesto navrhlo, nakoniec sa ako účinné prejavilo prestavenie svetelnej signalizácie.

K návrhu dopravnej polície na vytvorenie dvoch jazdných pruhov od Vazovovej ulice až po Račianske mýto K. Kolada argumentuje, že ak by bol druhý prúd na koľajniciach - a inde byť nemôže - drasticky by to spomalilo električkovú dopravu.

Riaditeľka sekcie dopravy magistrátu Tatiana Kratochvílová hovorí, že nepomáhajú ani zrealizované bezpečnostné opatrenia. Zábradlie, ktoré malo zvýšiť bezpečnosť chodcov na Staromestskej ulici, sami chodci systematicky ničia, aby mohli prebiehať cez cestu. Magistrát sa bráni masívnym betónovým zábranám. T. Kratochvílová ešte dodáva, že políciou urgovaný projekt na vytvorenie autobusového pásu na Kollárovom námestí a Námestí 1. mája už mesto spracovalo a teraz by ho mali mať v rukách policajti.

V balíku neuskutočnených opatrení sú tiež návrhy z okolia autobusovej stanice, ako rozšírenie vozovky na Mlynských nivách, sprevádzkovanie svetelného priechodu na križovatke ulíc Poľná a Karadžičova a nový svetelne riadený priechod pri centrále VÚB. Podľa námestníka primátora sa tieto opatrenia stanú skutočnosťou až s realizáciou investičných zámerov v tejto lokalite, na čom sa už mesto s investorom dohodlo.

Páčil sa vám článok?