Reklama na prístrešku bráni vo výhľade
Reklama na prístrešku bráni vo výhľade - zastavka_reklama
Zmena značenia niektorých zastávok MHD na zastávky na znamenie znamená pre vodičov aj cestujúcich zvýšenie pozornosti. Na vodiča už síce nemusíte mávať ako Robinsoni na opustenom ostrove, na druhej strane je však dôležité dávať pozor, aby ste sa včas postavili a vodič vás videl.
A tu nastáva problém. Najmä starší ľudia si zvykli na zastávke sadnúť a čakať na svoj spoj. Kým bola zastávka bez znamenia, mali dosť času po jeho príchode vstať a nastúpiť. Keď však sedia teraz, vo výhľade na prichádzajúci trolejbus či autobus im bráni reklama na ľavej strane prístrešku. Keďže autobusy a trolejbusy sú oveľa tichšie ako ich predchodcovia, spoj zbadajú a počujú až na poslednú chvíľu.
Starším cestujúcim preto nezostáva nič iné, ako zostať stáť a dať tak vodičovi najavo, že má zastaviť. Zastávok s reklamou na ľavej, prichádzajúcej, strane vozidla je v celom meste viac (Petržalka, Červený kríž, Štefanovičova), takže problém už rieši aj magistrát.
„Momentálne je to na zastávkach na Štefanovičovej, kde by malo dôjsť k úprave. Zároveň by sme chceli požiadať JCDecaux o nápravu aj na ostatných zastávkach, tam však záleží na rokovaniach, či nám spoločnosť vyhovie,“ priznala hovorkyňa magistrátu Ivana Skokanová.
(db)