Ektričková trať v Dúbravke stále čaká na definitívnu kolaudáciu

1.2.2015
0
Ektričková trať v dúbravke stále čaká na definitívnu kolaudáciu - Električka_Dúbravka1
Páčil sa vám článok?

Chýbajúce zábradlia, znečistené i zasypané šachty verejnej kanalizácie, nedokončený koľajový zvršok či chýbajúci súhlasný protokol z Dráhového úradu. To sú len niektoré z nedostatkov, ktoré odkryl pri kolaudácii špeciálny stavebný úrad Bratislavského kraja. A hoci električky na trať v Dúbravke vrátilo mesto vlani 18. novembra, dodnes nie je úsek, ktorý prešiel takzvanou modernizáciou, skolaudovaný.

Obyvatelia upozorňujú na viaceré nedostatky, pri trati stále nerastie tráva, nové semafory skôr neslúžia, než slúžia.

„Povolili sme užívanie stavby na skúšobnú prevádzku do 31. januára 2015,“ vysvetľuje aktuálny stav hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Iveta Tyšlerová.

Nový starosta Dúbravky Martin Zaťovič preto inicioval stretnutie s hlavným dopravným inžinierom Bratislavy Tiborom Schlosserom. „Od dopravného odborníka som chcel počuť odpovede, čo sa na trati ešte dá zmeniť, či je bezpečná a čo bráni kolaudácii,“ vysvetlil starosta.

T. Schlosser povedal, že po odstránení všetkých väčších nedorobkov by k 1. februáru mala byť trať už v trvalom užívaní. Vo februári by sa mala ešte vymeniť obruba na zastávkach pozdĺž električkovej trate.

Dlhšie má trvať aj správne nastavenie semaforov. Obyvatelia musia byť preto vraj trpezliví, signalizáciu podľa dopravného inžiniera stále testujú. Mesto totiž v Dúbravke prvýkrát skúša koordináciu medzi dynamicky riadenými križovatkami, čiže križovatkami, ktoré sú riadené na základe údajov zo špeciálnych detektorov. Tie merajú počet vozidiel v jednotlivých smeroch a podľa toho priraďujú zelenú. Nastavenie by vraj malo trvať asi mesiac.

Dúbravčanov dlhšie trápi aj možnosť otáčať sa s autami na Alexyho, keďže prejazd cez električkovú trať bol zrušený. Starosta chce spolu s dopravným inžinierom a policajtmi hľadať riešenie. M. Zaťovič preto plánuje pokračovať v spoločných debatách s T. Schlosserom.

Vyriešený by mal byť prejazd nových nízkopodlažných električiek na karloveskej radiále. Dopravný podnik už testoval na dúbravskej trati novú električku. Podľa T. Schlossera by jedna linka mala viesť z Dúbravky do Petržalky.

Lucia Marcinátová
Foto: Juraj Kopřiva

Páčil sa vám článok?