Budúcnosť Propelera je nejasná, chýbajú prístavisko aj peniaze
Budúcnosť propelera je nejasná, chýbajú prístavisko aj peniaze - propeler1
Ešte v roku 2012 bratislavský primátor Milan Ftáčnik so starostami Starého Mesta a Petržalky Tatianou Rosovou a Vladimírom Bajanom podpísali so zástupcom spoločnosti Nautivia memorandum o spolupráci pri obnove Propelera. Ani v súčasnosti však nie je isté, či sa podarí projekt zrealizovať ešte tento rok.
Pri navrátení Propelera na bratislavskú hladinu Dunaja sa vyskytli dva problémy. Jedným z nich je vybudovanie prístaviska na staromestskej strane Dunaja, druhým finančné zabezpečenie celého projektu.
Staromestská samospráva plánovala vybudovať prístavisko na mieste dnešnej kaviarne Propeler. Tieto priestory má však do roku 2016 prenajaté súkromník. Keďže starostka Starého Mesta Tatiana Rosová si myslí, že nájomná zmluva je neplatná, pretože ju podpísal bývalý vicestarosta, ktorý podľa nej na to nemal kompetenciu, mestská časť sa obrátila na súd. Ten však žalobu staromestskej samosprávy zamietol.
Starostka ďalej tvrdí, že spoločnosť Nautivia nepreukázala ani reálny biznis plán na financovanie projektu a chcela preto hľadať ďalších potencionálnych partnerov na prevádzkovanie Propelera. Konateľ spoločnosti Nautivia a autor súčasného projektu Ľubomír Feješ uviedol, že od projektu ustúpiť nechcú a majú pripravenú druhú úspornejšiu alternatívu projektu. Do výstavby lode sa môže firma podľa neho pustiť až vtedy, keď bude mať garantované, že má kde pristávať.
„V súčasnosti skúma mestská časť možnosti, ako v projekte pokračovať v menej náročnej a lacnejšej verzie. Starostka Táňa Rosová už rokovala s predstaviteľmi firmy Nautivia. Dohodli sa, že spoločnosť pripraví dokumentáciu a v najbližšom období ju predloží,“ uviedla hovorkyňa Starého Mesta Alexandra Obuchová.
Propeler mal mať pôvodne na Dunaji štyri prístaviská - pri Sade Janka Kráľa, Riverparku, pri centre mesta, kde by sa dalo prestúpiť na Twin City Liner a pri Eurovei s možným prestupom na Dunajbus. Cesta z jedného prístaviska do druhého mala trvať približne päť minút. Lístok mal stáť jedno až tri eurá, podľa dĺžky jazdy. Propeler mal mať kapacitu 60 cestujúcich a mal byť prevádzkovaný celoročne, s výnimkou asi 20 dní odstávky v zime.
O obnove lodnej linky medzi staromestským a petržalským brehom sa hovorí už niekoľko rokov. Tradícia Propeleru v Bratislave má vyše 120 rokov. Propeler totiž začal premávať v roku 1891 a prestal v roku 1994, pričom boli viaceré neúspešné pokusy o jeho obnovu.
(mch)
Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.