Prioritou oznamov MHD je čas, nie ich grafika
Dopravný podnik Bratislava, a.s., informuje cestujúcich o zmenách v MHD aj oznammi vylepenými vo vozidlách či na zastávkach. Vytlačené bývajú na papieri formátu A4. Mnohým cestujúcim sa však nezdajú prehľadné a od dopravcu čakajú vyššiu kvalitu.
„Informovať o výluke na obyčajnom papieri s otrasnou grafikou a neprehľadným súvislým textom s výrazmi ako z paragrafov zákonov vylepenom na oknách v autobuse či električke je v dnešnej dobe nepochopiteľné. Oznamy pritom pripomínajú skôr cirkusantské pútače ako oznamy mestského dopravcu,“ napísala nám Michala Chlebíková.
Dopravca však tvrdí, že prioritou je čas. „Ide o operatívne oznamy, ktorými potrebujeme verejnosť rýchlo informovať,“ uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Vedúca odboru marketingu a komunikácie Zuzana Vachová dodala, že DPB sa snaží v čo najkratšom čase vylepiť oznamy vo vozidlách a na zastávkach, keď sa udeje nečakaná zmena v MHD. Oznamy v tejto forme však informujú aj o dlhodobých výlukách, napríklad keď víkendové akcie narušia trasy liniek.
„Ak by sme investovali prostriedky do grafiky a kvalitnej tlače, dopravný podnik by to stálo financie navyše a nebolo by možné poskytnúť informáciu okamžite, pretože vytlačenie môže trvať niekoľko dní,“ tvrdí Z. Vachová.
Dlhodobé informácie sú tlačené vo forme skladačky a sú financované z výnosov DPB. Skladačky sú k dispozícii v predajniach DPB.
(mch)