Taxíky budú môcť jazdiť v pruhoch pre autobusy a trolejbusy
Taxíky budú môcť jazdiť v pruhoch pre autobusy a trolejbusy - bus_pruh
Taxikárom sa bude v mestách jazdiť ľahšie. Poslanci Juraj Droba a Martin Chren (obaja nezávislí) cez pozmeňujúci návrh k novele zákona o cestnej premávke presadili, že riadne označené vozidlá taxislužby budú môcť jazdiť v jazdných pruhoch pre autobusy a trolejbusy tak, aby vozidlá verejnej dopravy nijako neobmedzovali.
Podľa opozičných poslancov sa pre plynulosť cestnej premávky ukazuje ako čoraz viac výhodné využívanie inej než individuálnej formy prepravy. "Najmä vo väčších mestách sú osobitne vyznačené jazdné pruhy pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy. Máme za to, že využívanie taxislužby je tiež jedna z foriem prepravy osôb, ktorá odľahčuje cesty v mestách a znižuje počet účastníkov cestnej premávky," vysvetľovali Droba a Chren.
Podporu však nezískal ich pozmeňujúci návrh, aby vodič na križovatke odbočujúci vpravo mohol pokračovať v jazde aj v prípade, že svieti červená. Nesmel by však ohroziť ďalších účastníkov cestnej premávky, a to ani v jazde za križovatkou. "Jazda cez križovatku sa stane plynulejšia," vyhlasovali poslanci.
Droba a Chren neuspeli ani s návrhom, že ak bude cyklistu obiehať automobil, bude musieť od neho dodržať minimálnu vzdialenosť aspoň 1,5 metra. Droba priznal, že v prípade nehody sa vzdialenosť bude dokazovať ťažko, chcel však upozorniť na to, že na cestách nie sú len automobily.
Dvojica poslancov do tretice neuspela ani s návrhom, podľa ktorého by sa vodič mohol na križovatke otáčať vždy, ak to nezakazuje dopravná značka. V súčasnosti je možné sa otáčať len vtedy, ak to značka dovoľuje. Droba a Chren takto chceli docieliť, aby v prípade, že šofér zle odbočil, resp. už nemá šancu preradiť sa do správneho pruhu, mohol by vykonať tento manéver a vyhnúť sa tak často pridlhej obchádzke. "V zásade to môže šetriť čas a pohonné hmoty," tvrdili poslanci.
(TASR)