Odborníci odporúčajú pevné zábrany

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Bratislavská samospráva, ako aj samosprávy jednotlivých mestských častí podľa všetkého nie sú schopné účinne riešiť problém s parkovaním a z toho vznikajúci konflikt chodcov s vodičmi áut. Parkovanie na chodníkoch nie je problémom iba v centre mesta, ale aj v ostatných častiach Bratislavy.

Podľa zákona je správca komunikácie, resp. mestská polícia oprávnená nechať odtiahnuť vozidlo, ktoré parkuje na chodníku. Stáva sa to však málokedy. Odťahovú službu totiž pre mesto zabezpečuje súkromná spoločnosť, ktorá navyše autá odťahuje iba od 8. do 16. hodiny. Navyše možnosti odťahovej služby sú značne obmedzené.

Situácia by sa mohla zlepšiť, ak by odťahovanie zle parkujúcich vozidiel prevzalo do svojej kompetencie mesto. To už rokuje so súkromnou odťahovou službou o predčasnom ukončení zmluvy o odťahovaní s tým, že od 1. júla by chcelo mesto začať s odťahovaním vo vlastnej réžii.

Odborníci na statickú dopravu z Londýna, Bruselu a Viedne sa však zhodujú v názore, že najúčinnejším nástrojom proti svojvoľnému parkovaniu vozidiel na chodníkoch sú pevné zábrany vo forme zábradlia a stĺpikov alebo inej prekážky, ako sú žulové biskupské klobúky, ktoré využíva bratislavská samospráva. Osadenie pevných zábran vnímajú zahraniční odborníci ako prevenciu a trvalé riešenie, ktoré si nevyžaduje ďalšie náklady. Takéto zábrany sa osvedčili napríklad v centre Londýna či v susednej Viedni, kde vodiči jednoducho nemajú možnosť parkovať na chodníkoch.

Urobiť poriadok s nedisciplinovanými vodičmi, ktorí suverénne parkujú na chodníkoch nielen v centre mesta, je predovšetkým úlohou samosprávy mesta a mestských častí. Tie však nateraz zrejme nepovažujú riešenie tohto problému za naliehavé, mnohí poslanci dokonca sami využívajú chodníky na parkovanie.

Páčil sa vám článok?