Magistrát nemá peniaze na opravu trate na stanicu

10.11.2011
0
Páčil sa vám článok?

Výluka električiek na Hlavnú stanicu kvôli havarijnému stavu trate od Radlinského ulicu úzko súvisí s plánovanou prestavbou Predstaničného námestia. Do roku 2016 má totiž firma I.P.R. Slovakia, s.r.o., vystavať nové námestie vrátane trate a obratiska električiek.

Magistrát tvrdí, že trať na stanicu nemôže byť odstavená päť rokov, preto uvažuje o najnevyhnutnejších opravách, aby tu mohli električky pri obmedzenej rýchlosti opäť premávať.

Predchádzajúce vedenie mesta a Dopravného podniku Bratislava, a.s., rekonštrukciu trate odkladali s tým, že bude súčasťou prestavby celého priestoru od Šancovej ulice až po Hlavnú stanicu. Stav koľajníc je však podľa meraní kritický natoľko, že nové vedenie mesta a dopravného podniku rozhodli o výluke električkovej dopravy na tomto úseku.

Ako povedal riaditeľ úseku dopravnej cesty DPB, a.s., Roman Masár, rekonštrukcia koľajovej trate je naplánovaná do dvoch etáp. V prvej ide opravu úseku Radlinského - Predstaničné námestie, ktorá v prípade vyčlenenia finančných prostriedkov investičného charakteru by sa mohla začať okamžite. „Druhá etapa je podmienená činnosťou investora, ktorý by mal celú stanicu a Predstaničné námestie, vrátane obratiska na Hlavnej stanici zakomponovať do svojho projektu," uviedol.

Mesto ani dopravný podnik nemajú peniaze na to, aby trať kompletne zrekonštruovali. Na ťahu je preto, zdá sa, spoločnosť I.P.R. Slovakia, ktorá má ešte päť rokov na to, aby dokončila prestavbu námestia, s ktorou však ešte ani nezačala. Ako uviedla zástupkyňa I.P.R. Slovakia, spoločnosť doteraz nedostala oficiálne informácie týkajúce sa havarijného stavu, ktorý si vyžiadal uzatvorenie električkovej trate v úseku od Radlinského ulica - Hlavná stanica. Pre investora je to nová situácia, o ktorej sa dozvedel len z médií. Preto inicioval stretnutie s predstaviteľmi hlavného mesta, kde požiada o poskytnutie podkladov k aktuálnemu stavu trate. Po ich vyhodnotení je investor pripravený rokovať s mestom o možných riešeniach.

Električková doprava na Hlavnú stanicu bola odstavená od 1. novembra 2011. Náhradnými linkami namiesto električiek č. 2, 3, 8 a 13 sú linky električky č. 15 a 16. Spojenie na Hlavnú stanicu je možné s prestupmi na autobus alebo trolejbus na Trnavskom mýte (linky č. 61, 74, 201), na Krížnej ulici (linka č. 210) a na Obchodnej ulici či Hodžovom námestí (linka č. 93).

(brn)
Páčil sa vám článok?