Plán vybudovať druhé dopravné napojenie na Kolibu prekáža majiteľom pozemkov

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Dopravné napojenie na Kolibu je v súčasnosti možné len po jednej komunikácii, čo v prípade havárie alebo podobnej situácie môže spôsobiť problémy. Výstavba druhého napojenia Koliby cez Vlársku ulicu sa už dlhšie odkladá.

Predĺžená Vlárska ulica by mala vyúsťovať nad reštauráciou Slamená búda pri konečnej zastávke trolejbusov. Podľa námestníka primátora Karola Koladu by v prípade, že by sa po Vlárskej ulici viedlo predĺženie trolejbusovej trate, dopravný podnik ušetril nemalé finančné prostriedky, pretože by odpadlo mnoho „hluchých“ jázd trolejbusov. Zámer predĺženia tejto ulice, ktorý by mohol prispieť aj k čiastočnému odbremeneniu Pražskej ulice a ďalších preťažených ciest, však má jeden háčik. „Túto stavbu sa nám nedarí realizovať už asi osem rokov,“ uviedol K. Kolada. „Nedarilo sa to preto, lebo občania proti tomuto zámeru protestovali, organizovali petíciu, vec sa dostala až k prokurátorovi a muselo sa vyvlastňovať. Vlastníci pozemkov kládli húževnatý odpor, v čom asi budú pokračovať, ale táto stavba je pre mesto naozaj potrebná.“

Dostavba Vlárskej ulice je na zozname dopravných stavieb na území mesta, ktoré sa majú začať už v tomto roku (ich podrobný prehľad sme zverejnili v predchádzajúcich vydaniach našich novín). Generálny investor Bratislavy (GIB) - mestská investorská organizácia - chce požiadať o stavebné povolenie v júni tohto roku. GIB okrem tejto stavby zabezpečuje spolu 23 stavieb v réžii mesta, pričom z rozpočtu mesta bude na ne čerpať 150 miliónov korún. Niektoré z nich sú už dokončené, iné sú rozostavané a ďalšie sa pripravujú, resp. začínajú. Stavby možno rozdeliť na tie, ktoré prepájajú diaľničné prevádzače s jestvujúcimi radiálami, ďalej tie, ktoré odstraňujú dávnejšie nedostatky (komunikácie v Devíne, Devínskej Novej Vsi) a tie, ktoré sú dôležité z hľadiska bezpečnosti chodcov a cestnej premávky. Príkladom posledných menovaných stavieb sú cestné svetelné križovatky Gagarinova - Nevädzová - Seberíniho - Obilná - Tomášikova, Palisády - Šulekova - Kozia a Pražská - Sokolská. Keďže v kvalite niektorých stavieb sa vyskytli nedostatky (rekonštrukcia Mudroňovej), GIB zriadi cestné laboratórium, umožňujúce priebežnú kontrolu kvality stavieb.

GIB bude podľa svojho riaditeľa Kamila Beladiča zabezpečovať nielen dopravné stavby, ale aj stavbu technickej infraštruktúry - kolektorov v historickom jadre Bratislavy, táto akcia je však zatiaľ pozastavená. Ďalšou akciou je rekonštrukcia administratívnych priestorov na Röntgenovej ulici, v ktorých zrejme nájde nové sídlo aj samotný GIB. Mesto zabezpečuje aj výstavbu 95 nájomných bytov v bytovom dome v lokalite Janotova - Tománka ulica v Karlovej Vsi, ktorá bude ukončená vo februári 2005. Pripravuje sa aj bytová výstavba na Rustavelliho, Osuského a Šintavskej ulici.

Páčil sa vám článok?