Mesto chce pustiť električky za Dunaj
Súčasné vedenie mesta sa neprikláňa k výstavbe metra, preto pracuje na inom riešení dopravy. Prvým krokom je vybudovanie koľajovej trate do Petržalky. Objavili sa aj hlasy spochybňujúce toto riešenie.
Mesto konzultovalo s odborníkmi varianty nosného dopravného systému v priebehu minulého roku. Mestské zastupiteľstvo 11. decembra 2003 prijalo uznesenie, na základe ktorého sa v súčasnosti spracováva štúdia analyzujúca možnosť využitia Starého mostu na vedenie trasy rýchlej električky. Mesto vypracovalo harmonogram prípravy stavby nosného systému ako celku a jeho I. stavby - koľajovej trate spájajúcej Petržalku s centrom. „Pri rešpektovaní všetkých zákonných lehôt na prerokovanie príslušných dokumentácií reálny začiatok výstavby pripadá na koniec roka 2005,“ uviedol námestník primátora Karol Kolada.
Niektorí odborníci upozorňujú, že Starý most treba postaviť prakticky nanovok, aj preto, že svojou výškou nad vodnou hladinou a šírkou (rozstupom medzi mostnými piliermi) nevyhovuje predpisom o lodnej doprave. „Plavebný gabarit so šírkou 100 m a výškou 10 m je potrebné v Bratislave dodržať pri výstavbe akéhokoľvek nového mosta,“ reagoval K. Kolada. „Pri rekonštrukcii je možné rokovať o zachovaní jestvujúceho gabaritu.“ Ako dodal, je isté, že Starý most treba čo najskôr rekonštruovať, prestavať, alebo na jeho mieste vybudovať nový.
Mnohí Bratislavčania sú skeptickí, pripomínajú, že o metre sa diskutovalo tridsať rokov a nakoniec z toho nič nebolo. Nehrozí, že aj tentoraz ostane len pri projektoch? „Tentoraz naozaj ide o reálne ciele, ktoré schválilo mestské zastupiteľstvo,“ ubezpečil K. Kolada. „Osem rôznych riešiteľských kolektívov bezplatne vypracovalo svoj odborný pohľad na riešenie nosného systému MHD, z ktorých sa väčšina principiálne zhoduje. Každé nové vedenie mesta, ktoré bude zmýšľať reálne, I. stavbu - koľajové prepojenie pravého brehu s centrom mesta - dokončí.“
Podľa K. Koladu všetky doterajšie projekty (vrátane metra) boli v danom čase nerealizovateľné, pretože vyžadovali vysoké investičné náklady nad rámec možností nielen mesta, ale aj štátu, či už vo forme garancií za úver, zaradenia do verejných prác alebo dokonca priameho spolufinancovania z rozpočtu.