Rýchlodráha do Viedne nie je ohrozená

6.10.2006
Páčil sa vám článok?

Rýchle spojenie Viedne s Bratislavou by nemalo byť ohrozené, aj keď konzorcium TwoOne nezíska bratislavské letisko, pretože rýchlodráha na Swechat je mimo oficiálnych projektov dopravnej infraštruktúry.

Otázku budúcnosti rýchlodráhy nastolila skupina Penta, zainteresovaná na privatizácii bratislavského letiska spolu s bankou Reifeissen Zentralbank. Vo svojom stanovisku však hovorí o rýchlodráhe, ktorá je súčasťou infraštruktúry letiska vo Schwechate, hoci sa na nej skutočne podieľajú aj rakúske dráhy - premáva súbežne s električkou do Wolfstahlu. Podľa informácií zo slovenského ministerstva dopravy sa v projektoch železničného a cestného prepojenia oboch metropol táto trať nespomína. Pri železničných sieťach sa hovorí jedine o perspektívnom spojení oboch miest aj ich letísk rýchlovlakmi typu TGV, ktoré pôjdu z Paríža a budú hviezdicovo spájať celú Európu s perspektívou predĺženia na východ a konečného napojenia na linky transsibírskej železnice.

Tieto uzávery nepriamo potvrdil Martin Danko, hovorca private equity skupiny Penta, ktorý uvádza, že ich návrh prepojenia letísk i oboch miest predpokladá vybudovať separátny systém dopravy v spolupráci Letiska Viedeň a rakúskych železníc, a dodáva, že sa projekt nebude môcť zrealizovať v prípade, že nedôjde k spojeniu letísk oboch miest. Uvádza tiež, že prepojenie európskych miest vlakom typu TGV nebude spájať obe mestá a ich letiská.

Ako sme však informovali koncom júna (BN 25/2006), jednou z najpreferovanejších funkcií linky superrýchleho vlaku typu TGV je najrýchlejšie spojenie bratislavského a viedenského letiska. Na vybudovaní linky má záujem Európska únia a samotný projekt je pod označením Projekt 17 súčasťou kľúčového programu zdokonalenia európskej dopravnej infraštruktúry. Rýchle vlakové spojenie Bratislavy s Viedňou teda podľa týchto informácií vôbec nesúvisí s otázkou spojenia letísk oboch miest.

Páčil sa vám článok?