Mesto už chystá výstavbu trate električky

2.10.2006
Páčil sa vám článok?

Na poslednom vlaňajšom rokovaní mestské zastupiteľstvo schválilo zásady výstavby nosného systému MHD, ktorého základom by mala byť spoľahlivá koľajová segregovaná trať pre rýchlodrážnu električku. V súčasnosti sa už spracováva štúdia, ktorá posúdi možnosť využitia Starého mosta na vedenie trasy električky z Petržalky do centra mesta.

Súčasťou štúdie bude najmä statické posúdenie cestného aj železničného mosta, posúdenie z hľadiska plavebnej dráhy a záväzkov voči Dunajskej komisii, smerové a výškové vedenie trasy na oboch stranách mosta, ako aj analýza rizík a návrhy rôznych alternatív rekonštrukcie Starého mosta. Námestník primátora Karol Kolada vypracoval aj podrobný časový harmonogram prípravy stavby nosného systému MHD ako celku a jeho I. stavby z Petržalky do centra. Súčasťou harmonogramu je spracovanie štúdie využiteľnosti Starého mosta, dokumentácie na verejné práce a jej prerokovanie v zmysle EIA, projektová dokumentácia na územné rozhodnutie, projektová dokumentácia na stavebné povolenie a začatie výstavby. Pri rešpektovaní všetkých zákonných lehôt na prerokovanie s verejnosťou reálny začiatok výstavby pripadá na koniec roka 2005.

Odborné tímy vypracovali v priebehu minulého roku pre mesto osem štúdií, v ktorých prezentovali svoje názory na riešenie nosného systému MHD. Šesť z nich sa v zásade zhodlo na vybudovaní otvoreného spoľahlivého koľajového segregovaného systému, schopného prispôsobiť sa budúcim podmienkam rozvoja mesta a nárokov na prepravu. Podľa pentlogramu zaťaženia dopravnej siete na rok 2030 je zo štúdie spoločnosti Dopravoprojekt zrejmé, že zaťaženie špičkových hodín sú schopné bez problémov zvládnuť moderné viacčlánkové električky. Rýchle električky s preferenciou jazdy dnes zabezpečujú pohodlnú kapacitnú prepravu vo vyše 80 európskych mestách, napríklad v Amsterdame, Bazileji, Düsseldorfe, Erfurte a mnohých ďalších.

Paralelne s petržalským koľajovým úsekom má mesto v pláne budovanie stavieb na Karloveskej, Ružinovskej a Račianskej radiále s preferenciou električkovej dopravy a skrátení cestovného času.

Páčil sa vám článok?