Aby električky zastavovali iba na svojich zastávkach

15.4.2009
0
Páčil sa vám článok?

Zavedením dynamického riadenia dopravy s maximálnou preferenciou, znížením počtu prejazdov cez trať a vhodným usporiadaním samostatných peších priechodov chce mesto zrýchliť jazdu električky na Račianskej radiále.

V projekte na podporu rozvoja elektrickej trakcie mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, ktorý bol predložený nedávno na rokovanie mestského zastupiteľstva, sa uvádza, že týmito opatreniami na dráhe je možné dosiahnuť stav, keď prakticky jediným miestom zastavenia električky bude zastávka. Mesto očakáva, že popri modernizácii koľajových tratí môže dôjsť k zníženiu celkového jazdného času električiek asi o dvadsať percent. Konečným merateľným výsledkom má byť očakávaný nárast prepravených osôb a zníženie intenzity automobilovej dopravy.

Projekt sa má urobiť v rozsahu, ktorý zodpovedá trase linky číslo 3. Ide o úsek Rača, Komisárky - Čachtická - Račianska - Račianske mýto - Radlinského - I. Karvaša a Hlavná stanica. Na trase tejto linky sú spolu štyri železničné stanice - zastávky a päť obojsmerných zastávok prímestskej autobusovej dopravy Slovak Lines. Keďže na Račianskej radiále je následný interval medzi vozidlami štyri minúty v úseku Komisárky - ŽST Vinohrady a tri minúty v úseku ŽST Vinohrady - Floriánske námestie, bude podľa projektu citeľná časová úspora na jazdnej dobe tri a pol minúty.

Magistrát chce rozširovať aj trolejbusové trate v západnej časti mesta. V rámci dlhodobého strategického plánu plánuje znižovať škodlivé emisie z výfukových plynov a hluk. Rozvoj trolejbusovej dopravy preto bude podporovať v oblastiach Pražskej, Brnianskej, Prokopa Veľkého, Hroboňovej a Lamačskej ulice.

Mesto okrem rekonštrukcie a napojenia úsekov nových trolejových vedení chystá aj opravu trolejového vedenia vo vozovni Hroboňova. Jej rekonštrukcia je plánovaná na tento rok.

Bratislavské noviny, ale aj zástupcovia dopravného podniku už v minulosti poukazovali na potrebu budovania preferencie pre električky. Vznik mnohých ľavých odbočení, ktoré postupne pribudli napríklad na Karloveskej radiále, svedčia ale o opaku.

(rob)

Páčil sa vám článok?