Nový kruhový objazd pomôže, ale problém nevyrieši

8.10.2008
0
Páčil sa vám článok?

Na dlho očakávané budovanie kruhového objazdu na frekventovanej vrakunskej križovatke Ráztočná - Hradská nám poslala svoj názor naša čitateľka, Andrea Dekánková.

Podľa nej kruhový objazd nebol dokončený do začiatku školského roka a dokonca tak nie je doteraz. To by však nebol vraj najväčší problém. „Keď mi predtým trvala cesta s deťmi do školy v Novom Meste zhruba 25-30 minút (mimo špičky 12 minút), tak teraz je to hodina až hodina a štvrť,“ píše.

Informuje, že býva asi 500 metrov od kruhového objazdu a cesta z domu po objazd jej trvá 30 minút. „Nasledujú dve nepríjemné železničné priecestia, ktoré sú nebezpečné a neprehľadné. Vlaky tam prechádzajú často a pri ich prejazde dochádza opäť k veľkým zápcham a nebezpečným situáciám,“ uvádza A. Dekánková.

Zdôrazňuje, že cesta je neprejazdná ešte aj okolo siedmej večer. „Malé deti cestujúce v autobusoch sú hladné, smädné, unavené, potrebujú ísť na záchod a malému dieťaťu nevysvetlíte, že má vydržať už len hodinu či pol hodiny,“ píše. Na záver sa pýta, kedy už niekto začne reálne riešiť dopravu v meste.

Riaditeľka Generálneho investora Bratislavy (GIB) Jarmila Tvrdá súhlasí s názorom čitateľky a potvrdzuje polhodinové zdržanie. K termínu dokončenia okruhu uviedla, že stavba Hradská - Ráztočná - Podunajská - Dvojkrížna má byť dokončená podľa zmluvy 30. novembra 2008. Podľa nej si treba uvedomiť, že križovatka je v plnej prevádzke aj počas výstavby.

„Hlavným cieľom bolo zvýšenie bezpečnosť dopravy v tejto lokalite a nikto nepredpokladal výrazné zrýchlenie premávky,“ uviedla. Dodala, že riešením pre Vrakuňu by mohlo byť preloženie, respektíve presmerovanie Hradskej ulice iným smerom a dobudovanie tzv. nultého obchvatu.

Mesto priznáva zlú infraštruktúru v tejto oblasti. V súčasnosti prejde spomínanou problémovou križovatkou denne 20- až 23-tisíc áut.

Veľké zápchy najmä v špičke spôsobuje nielen nárast počtu áut, ale aj štýl bývania charakteristický pre posledné roky. Mnohí Bratislavčania si postavili, alebo kúpili domy v okolitých obciach neďaleko hlavného mesta. Iní si našli svoje domovy v tzv. satelitných mestečkách ďaleko od centra.

Každodenná preprava vlastnými autami potom spôsobuje prehusťovanie dopravy. Niektorí vodiči sa domnievajú, že križovatke na Hradskej a Ráztočnej by pomohlo vybudovanie podjazdu popod železničnú trať. Pomohlo by aj zlepšenie mestskej hromadnej dopravy.

Súčasťou výstavby novej kruhovej križovatky je aj úprava spojnice ulíc Hradská - Dvojkrížna s parkoviskom, cesty pre cyklistov či preloženie autobusovej zastávky. Náklady na stavbu sú 55 miliónov korún (1 825 665 eur), za výkup pozemkov zaplatí mesto 12 miliónov.

(rob)

Páčil sa vám článok?