• Doprava
  • 06.05.2008 15:23

Električkový tunel pod Hradom na pol roka zatvoria

0 0

Rekonštrukcia električkovej trate v tuneli si vyžiada odstavenie tohto významného prepojenia hromadnej dopravy na šesť mesiacov. Investičný zámer mesta sa odhaduje na takmer 190 miliónov korún.

Havarijný stav tunela predpokladá, že jeho rekonštrukcia bude trvať pol roka. Pôjde o úplnú výluku tunela a električky budú premávať po náhradnej trase - po dunajskom nábreží. Dopravný podnik v súčasnosti rokuje s vodárenskou spoločnosťou o preložení vodovodného potrubia do podzemného kanála pod električkovou traťou. Dopravca sa dohodol s hasičským a záchranným zborom na podmienkach bezpečnosti prevádzky v tuneli, ktoré spĺňajú európske kritériá.

Projekt pre stavebné povolenie by mal byť hotový do 15. mája, dopravca potom vyhlási verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby a požiada o stavebné povolenie. DPB predpokladá, že všetky administratívne a povoľovacie procesy by mohli byť ukončené do 31. augusta tak, aby sa v septembri a v októbri mohla začať samotná rekonštrukcia. Dôležitou informáciou je, že statika v úseku tunela je v poriadku a zodpovedá normám. Samotná oprava sa týka zníženia intenzity presakovania vody do tunela, zavedenia prevádzkovej bezpečnosti, rekonštrukcie koľajovej trate a pod. Medzi novinky bude patriť aj moderný kamerový systém, osvetlenie tunela a signalizačný systém. Uvoľniť by sa mala aj úniková chodba v smere na Palisády.

O potrebe celkovej rekonštrukcie tunela hovorí vedenie DPB, a.s., zhruba od druhej polovice minulého roku. V súčasnosti nie je regulovaný vstup do tunela a neexistuje ani spomínaný kamerový systém, ktorý by reguláciu umožnil. Vedenie podniku v minulosti zvažovalo aspoň úpravu kritických úsekov, špecialisti v podniku však prišli k záveru, že podložie je také nestabilné, že zásah v jednej časti by pohol aj časťami ďalšími.

Pôvodne cestný tunel začala v roku 1943 stavať rakúska tunelovacia spoločnosť, počas vojny slúžil ako kryt pred leteckými útokmi. Dokončili ho v roku 1947 a meria viac ako 792 metrov. Električková doprava slúži v prospech mestskej hromadnej dopravy od druhej polovice roka 1983. Mesto ho v roku 1984 zverilo do správy vtedajšiemu dopravného podniku. V tuneli sa robil prieskum a drobné opravy začiatkom tohto storočia. V súčasnosti tam platí pre električky osobitný rýchlostný režim.

(rob)


Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Bratislavských novín.