Nový majiteľ Tesca na Kamennom námestí plánuje predstaviť svoju predstavu obnovy lokality

8.1.2019
0

Zdroj: bal

Páčil sa vám článok?

Obchodný dom na Kamennom námestí v Bratislave, bývalý Prior, má nového majiteľa. Je ním spoločnosť Mirage Shopping Center, za ktorou stojí žilinský podnikateľ George Trabelssie. Budovu mu predala spoločnosť Tesco Stores, ktorá nehnuteľnosť vlastnila cez svoju spoločnosť Obchodný dom Bratislava. Potvrdili to obidve firmy.

Nový vlastník budovy plánuje v krátkom období magistrátu hlavného mesta a následne aj verejnosti predstaviť zámer obnovy územia.

,,Verejnou diskusiou by sme chceli docieliť čo najvyšší prínos pre obyvateľov i návštevníkov tejto časti centra mesta," uviedla za spoločnosť Mirage Shopping Center Ivana Strelcová. Ďalšie informácie, najmä obchodného charakteru, chcú zástupcovia firmy zverejniť v krátkom období. Podnikateľ Trabelssie kúpil v minulosti od Tesca aj obchodné domy v centre Nitry či Žiliny.

Spoločnosť Tesco uviedla, že od výstavby obchodného domu na Kamennom námestí v Bratislave uplynulo 50 rokov, počas ktorých prešla budova rekonštrukciou. Aby spĺňala očakávania a potreby zákazníkov aj v budúcnosti, vyžaduje si podľa Tesca značné finančné investície.

Zdroj: bal

,,Preto sme sa v súlade s naším dlhodobým plánom rozhodli predať obchodný dom novému majiteľovi Mirage Shopping Center. Minimálne do konca februára 2019 bude Obchodný dom My prevádzkovaný ako doposiaľ s tým, že aj naďalej plánujeme zákazníkom prinášať naše služby v tejto lokalite, v prenajatých priestoroch," uviedla PR manažérka pre Tesco Lucia Poláčeková.

O kúpu obchodného domu na Kamennom námestí mal dlhodobo záujem aj developer Lordship, ktorý je cez svoju dcérsku spoločnosť SK Centre vlastníkom priľahlého bývalého hotela Kyjev. K tomuto priestoru v centre hlavného mesta chcel pristupovať a rekonštruovať ho ako celok.

Budúcnosť Kamenného námestia a aj vedľajšieho Námestia SNP rieši v súčasnosti aj magistrát a opiera sa pritom o Projekt Živé námestie. V prvých mesiacoch tohto roka chce mesto vyhlásiť architektonickú súťaž o budúcej podobe Kamenného námestia a Námestia SNP. Informáciu o predaji Obchodného domu My v Bratislave podnikateľovi Trabelssiemu priniesli 3. januára Hospodárske noviny.

Banoviny.sk požiadali o vyjadrenie aj Petra Borka, ktorý mediálne zastupuje spoločnosť Lordship. "Spoločnosť Lordship bude rada spolupracovať s každým partnerom na zveľaďovaní okolia Hotela Kyjev. V minulosti tak robila napríklad spolu so spoločnosťou Tesco, kedy spolufinancovali demoláciu čiernych stavieb na pozemkoch mesta - Kamennom námestí. Lordship chce byť naďalej dobrým susedom, čo preukázal napríklad pri pomoci mestu s odstránením spomínaných stavieb, kedy okrem ich fyzickej likvidácie našiel a dojednal s ich majiteľmi presunutie ich prevádzok na vlastné pozemky, čo odstránenie stavieb umožnilo, a vďaka tomu mohlo mesto začať s revitalizáciou Kamenného námestia. V minulosti Lordship podporil Bratislava street art festival, vďaka čomu na fasáde budovy bývalého Hotela Kyjev je najväčšie umelecké dielo v strednej Európe. Posledne Lordship podporil aj v histórií najväčší Dobrý trh, kedy organizátorom poskytol viac ako polovicu vlastných parkovacích kapacít. Vďaka čomu mohli organizátori umiestniť stánky na Námestí SNP. Ak bude príležitosť, tak spoločnosť Lordship bude rada spolupracovať aj s novým vlastníkom obchodného domu," vyjadril sa Borko.

(tasr, bal)

Páčil sa vám článok?

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.