Plošné testovanie v Petržalke bude mať 96 odberných miest: Najviac ich bude na dostihovej dráhe

28.10.2020

Zdroj: Marián Dekan

Páčil sa vám článok?

Petržalská radnica zriadi na svojom území celkovo 96 odberných miest v 31 lokalitách v rámci prvého kola celoplošného testovania obyvateľov, ktoré sa uskutoční najbližší víkend.

Mestská časť uviedla, že miesta vybrala s prihliadnutím na čo najbezpečnejší priebeh testovania za dodržania všetkých hygienicko-epidemiologických opatrení. Ako ďalej podotkla petržalská samospráva, väčšina odberných miest bude zriadená na základných školách v zriaďovateľskej pôsobnosti mestskej časti, na stredných a cirkevných školách. Testovať sa bude v exteriéri aj interiéri, pričom v interiéri sa bude realizovať iba samotný odber. Najviac exteriérových odberných miest sa bude nachádzať na dostihovej dráhe, najviac interiérových na Ekonomickej univerzite. "Obyvatelia sa budú môcť prísť otestovať aj autom k obchodnému centru Danubia, kde budú zriadené 4 odberné miesta,"  spresila hovorkyňa mestskej časti Mária Halašková s tým, že zoznam všetkých odberných miest nájdu obyvatelia na webovej stránke a sociálnych sieťach mestskej časti a na vchodových dverách svojich bytových domov.

V minulom týždni vyhlásila Petržalka výzvu pre obyvateľov, aby sa dobrovoľne zapojili do testovania ako administratívna posila. Záujem o pomoc prejavilo viac ako 700 ľudí. „Nesmierne si vážim záujem obyvateľov o pomoc pri testovaní. Ukázali sme, že v ťažkých časoch vieme držať spolu. Držím nám všetkým palce, aby testovanie dobre dopadlo,“ povedal starosta Petržalky Ján Hrčka. Mestská časť tak deklaruje, že bude schopná pokryť všetkých vybraných 96 odberných miest administratívnymi pracovníkmi. Tí budú pomáhať pri zapisovaní osobných údajov testovaných osôb. Ostatní nahlásení dobrovoľníci budú nápomocní pri rozvoze jedla, ochranných pomôcok a dezinfekčných prostriedkov či pri rozkladaní stanov. Každý administratívny pracovník bude odmenený sumou 100 eur/brutto za jeden odpracovaný deň. Dobrovoľníci nebudú finančne odmenení. Problémom je však nedostatok zdravotníkov, preto plánuje MČ vydať výzvu pre prihlásených dobrovoľníkov, aby pomohli pri odbere vzoriek v prípade, že spĺňajú podmienky stanovené ministerstvom zdravotníctva.

Samotný odber bude zdravotnícky personál realizovať v interiéri, exteriér bude slúžiť na administratívne úkony, čakanie obyvateľov na odber a výsledky testovania po odbere. Na základe usmernenia ministerstva obrany by mali obyvatelia prichádzať na testovanie podľa abecedného poradia svojich priezvisk, a to nasledovne:

priezviská začínajúce na A, B, C, D v čase od 07.00 – 09.30 h,
priezviská začínajúce na E, F, G, H v čase od 09.30 – 12.00 h,
priezviská začínajúce na CH, I ,J ,K v čase od 13.00 – 15.00 h,
priezviská začínajúce na L, M, N, O v čase od 15.00 – 17.00 h,
priezviská začínajúce na P, R, S v čase od 17.00 – 19.30 h,
priezviská začínajúce na T, U, V, X, Y, Z v čase od 19.30 – 21.30 h.

Zastrešenie pre pracovníkov zabezpečí mestská časť v mobilných kontajneroch, vianočných stánkoch a pod rozkladacími stanmi. Testovanie bude prebiehať v sobotu aj nedeľu v časoch 07:00-12:00 a 13:00-22:00. Každý administratívny pracovník bude mať pred začiatkom testovania povinnosť prísť o pol hodinu skôr, otestovať sa, aby preukázal negatívny výsledok. Následne dostane ochranný oblek, štít, respirátor a ochranné rukavice. "Všetci administratívni pracovníci budú mať počas oboch dní zabezpečený celodenný pitný režim a občerstvenie vo forme polievky, hlavného jedla, na večeru im budú poskytnuté bagety," dodala Halašková.

(ts,nc)

Páčil sa vám článok?