Radiála po rekonštrukcii: Karlovešťania si na tichšiu trať počkajú

21.3.2020
0

Zdroj: ac

Páčil sa vám článok?

Obnovenú električkovú trať v Karlovej Vsi si niektorí obyvatelia pochvaľujú, iní sa sťažujú na príliš veľkú hlučnosť. Čo môže urobiť magistrát už teraz, hoci stavba ešte nie je dokončená?

Nespokojní Karlovešťania spísali petíciu, v ktorej informovali magistrát, dopravný podnik aj ďalšie úrady o tom, že prejazdy električiek po zrekonštruovanej trati vytvárajú rezonujúci hluk prevyšujúci parametre novej trate a hygienickej úrovne. „Jedným z opatrení, ktoré nestojí nič a je ihneď riešiteľné, je zníženie rýchlosti v danej lokalite na polovicu, ak nie viac, a to do času, kým sa definitívne odstránia technické chyby električkovej trate,“ navrhol obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý.

Magistrát potvrdil, že problémom zrekonštruovanej trate v Karlovej Vsi je dunivý zvuk, ktorý spôsobujú najmä nové typy električiek. Zaujímalo nás teda, aké opatrenia môže mesto urobiť už teraz. Neuvažuje napríklad o znížení rýchlosti na úsekoch, kde sa ľudia sťažujú na príliš veľký hluk? „Naším záujmom je skutočne tento problém riešiť a na základe meraní a ich vyhodnotenia prijať spolu s projektantom, realizátorom stavby, odborníkmi v akustike a dopravným podnikom náležité opatrenie. Momentál­ne stále prebiehajú práce na identifikovaní príčin zvuku. Zatiaľ máme potvrdené, že nová trať je oproti nezrekonštruovanej trati tichšia o 7 až 9 dB. Ale potrebujeme vyhodnotiť aj ďalšie faktory a o situácii budeme určite informovať. Čo sa týka zníženia rýchlosti, malo by to dopad na celú MHD, znamenalo by to kompletné prepracovanie cestovných poriadkov. Radi by sme prijali opatrenie, ktoré by situáciu vyriešilo natrvalo,“ uviedol hovorca magistrátu Peter Bubla.

Podľa jeho slov nie je možné ani dočasne stiahnuť z trate nové typy električiek. „Dopravný podnik nedisponuje toľkými vozidlami, aby sme mohli pristúpiť k takémuto riešeniu. Opäť však možno zopakovať, že situáciu chceme riešiť komplexne,“ zdôvodnil Bubla.

Električková trať v Karlovej Vsi je zatiaľ v skúšobnej prevádzke. Ráta sa ešte s osadením zelene, ukončením zastávok a podchodu či finálnou úpravou koľajiska. Aj to ovplyvní konečnú hlukovú záťaž v jej okolí.

(ac)

Páčil sa vám článok?

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.