Aká je pravda v kauze motorestu, kde nepustili nevidiaceho chlapca s vodiacim psom?

19.6.2019

Zdroj: koláž abn

Páčil sa vám článok?

Majiteľ neslávne známeho motorestu Dubník v okrese Žiar nad Hronom sa včera konečne rozhodol vyjadriť k nepríjemnej udalosti, ktorá sa pred pár dňami odohrala v jeho stravovacom zariadení a pobúrila doslova celé Slovensko! Následne sa však ozvala asistentka nevidiaceho mladíka a obvinila podnikateľa z účelového klamstva!

„Za posledné dni sa v médiách a na sociálnych sieťach objavili články, podľa ktorých sme do našej reštaurácie dňa 15.06.2019 neumožnili vstup slepeckého psa. Príbeh, ktorý medializovala zákazníčka, ktorá sa v tom čase nachádzala v našej reštaurácii, je skreslený a nepravdivý. Po tom, čo do našej reštaurácie vstúpili zákazníci so psom, ich obsluha upozornila, že vstup so psom je do stravovacích zariadení zákonom zakázaný. Keď títo zákazníci obsluhe vysvetlili, že ide o slepeckého psa, čo si obsluha bohužiaľ na prvý pohľad nevšimla, obsluha im oznámila, že to samozrejme mení situáciu, avšak ich aj tak nemá kde usadiť, pretože všetky stoly pre zákazníkov boli v tom čase obsadené, čo im názorne ukázala s tým, že voľný je jediný stôl, pri ktorom však neboli stoličky, pretože si ich iní zákazníci presunuli k ostatným stolom. Obsluha zároveň dodala, že personál na vonkajšej terase neobsluhuje, ale táto terasa je prístupná pre všetkých okoloidúcich. Na to rodina so slepeckým psom bez akýchkoľvek negatívnych emócií opustila reštauráciu. Popisovaná situácia netrvala dlhšie než minútu.  Následne zákazníčke medializujúcej skreslený príbeh obsluha vysvetlila, že zákazníkov so slepeckým psom nemala kde usadiť, avšak táto zákazníčka napriek tomu opustila našu reštauráciu. Hneď nato sa obsluha vyšla von pred reštauráciu pozrieť, či sa tam rodina so slepým chlapcom nenachádza, aby ich zavolali dovnútra k uvoľnenému stolu, nikto tam však už nebol. Náš motorest prevádzkujeme roky a ku každému zákazníkovi sa správame slušne a sme presvedčení, že tomu nebolo inak ani v tomto prípade. Dotknutá rodina je u nás kedykoľvek vítaná. Sociálne siete majú silu rýchlo šíriť dobré správy a ešte rýchlejšie tie zlé. Väčšinou prehrmia za pár dní a k väčšine sa, bohužiaľ, naša reakcia nedostane a meno našej reštaurácie ostane poškodené,“ napísal majiteľ reštaurácie na oficiálnu facebookovú stránku Motorestu Dubník včera poobede s tým, že incident sa mal podľa neho odohrať dňa 15.06.2019, ale  príbeh, ktorý medializovala zákazníčka nachádzajúca sa v tom čase v motorest, bol skreslený a je nepravdivý.

Bratislavské noviny o ňom písali tu:

Aj medzi Bratislavčanmi sa hromadne šíri výzva na ignoráciu motorestu Dubník - čo sa v ňom stalo?

Sociálne siete doslova masovo ovládol príbeh, ktorý sa mal pred nieľkoľkými dňami odohrať v motoreste Dubník. Ten sa nachádza pri jazere prezývanom Baywatch na ceste medzi Žiarom nad Hronom a dedinou Nová Lehota s miestnou príslušnosťou k obci Lovčica - Trubín. Majiteľ tejto stravovacej prevádzky mal odmietnuť pustiť dovnútra rodinu, ktorej súčasťou bol aj nevidiaci 15-ročný chlapec. Dôvodom bol jeho vodiaci pes...

Hlavnými aktérmi v tejto šokujúcej ignorácii zákonov a krajne neľudskom prístupe, ktorý ostro odsúdila takmer celá slovenská verejnosť,  je rodina nevidiaceho chlapca Jaroslava, jeho vodiaci pes Kristián ako aj asistentka mládenca – pani Vladimíra Ezr, ktorá na vyjadrenie majiteľa reagovala nasledovne:  „Vážený pán majiteľ. S takýmito prípadmi sa často stretávame a už nemáme silu a energiu vysvetľovať ľuďom skutočnosti a zákon a ničiť si svoje zdravie. Obzvlášť takým, ktorí nerešpektujú zákon, aj keď sú informovaní. Nechcela som reagovať. Moja práca a koniec koncov aj moja povaha sa nezlučujú s prejavmi násilia, prípadne arogantného správania, ale na tie vaše...nechcem pomenovať ani čo, musím reagovať. 

Rada by som uviedla pár faktov:
Incident sa stal 9. júna a nie 15., ako uvádzate. Možno ak by ste ďalšieho nevidiaceho v ten iný deň tiež takto.... Ďalšia vec, obsluhovali, resp. neobsluhovali ste nás vy a žiadny personál, ktorý sme si nikde mimochodom nevšimli. Ďalej, miest na sedenie tam bolo až až. My sme urobili ústupok a nechceli sme obťažovať ľudí, tak sme sa rozhodli sedieť na terase. Ďalej, nehnevajte sa na mňa, ale nevšimnúť si človeka s bielou palicou a riadne označeným vodiacim psom??? To ako vážne???? Ďalej, absolútne nie je pravda, že by ste reagovali spôsobom, ktorý ste popísali, "že to mení situáciu". O nedostatku miesta na sedenie nebola ani reč. My sme slušne vošli, upozornili vás o zámere vstúpiť do vášho "zariadenia", čo mimochodom nie je naša povinnosť.

Zdroj: FB H.B.

​Nik z nás nie je arogantný a nevynucuje si to, na čo má dokonca zo zákona právo.  Musím sa úprimne priznať, že mi je ľúto, že sme nepostupovali spôsobom, ktorým by sme sa obhájili (čo je mimochodom v danej situácii žalostné, keď sme sa chceli iba najesť a umožniť vám vykonať to, na čo slúži váš "podnik") a to, usadiť sa aj napriek vášmu vystrkovaniu z dverí a čakať na príchod privolanej policajnej hliadky. Tá by vám vysvetlila snáď bez nejakých sankcií, ako sa veci majú. Ale nechceli sme vám robiť zbytočné starosti. 

A podľa vášho prístupu a a vášho vyjadrenia, sme asi mali tak konať.
My sme odišli so slovami, ktoré sme mierili malému množstvu stravujúcich sa zákazníkov, "Prajeme vám pekný deň a nehnevajte sa, nechceli sme vám ho pokaziť takýmto incidentom." Ďalšie fakty sú, že sme s pani, ktorá sa tohto všetkého chopil, vonku stáli pred vaším motorestom minimálne 20 minút a nik neprišiel. Vážený pán majiteľ. Každá jedna veta je klamstvo. Ja len nerozumiem, prečo ste sa k tomu takto postavili. Či ste naozaj zlý človek alebo si nemienite priznať chybu? Dnes sme tam boli a čakali sme, že sa k tomuto všetkému postavíte čelom a nejako to vyriešime k spokojnosti všetkých. Ale bohužiaľ ste zbabelo strčili hlavu do piesku. Ani jediné slovo ospravedlnenia. Aspoň za vzniknutú situáciu, ak ste stále presvedčený, že máte pravdu.
A mimochodom, ako mám rozumieť vášmu vyjadreniu o poškodení mena vašej reštaurácie???? No pokiaľ si neuvedomujete, kde toto všetko mohlo skončiť, pokiaľ by sme to naozaj chceli riešiť iným spôsobom, vás snáď ospravedlňuje len fakt, že si nie ste vedomý toho, aké silné slová ste použili.

Nešli sme vás ani lynčovať ani ukameňovať, ale ponúknuť vám šancu to vyriešiť a vy ste ju nevyužili. Prajem vám len, aby ste si uvedomili, čo ste vlastne spôsobili a aby ste prijali skutočnú pravdu.“

Zo všetkých následných reakcií na vyjadrenie majiteľa motorestu si najviac pozitívnej odozvy vyslúžil príspevok pani Andrei Várkovej: „Ak by som bola majiteľom reštaurácie a prišiel by na obed alebo občerstvenie slepý muž, vyhrabala by som stoličky aj spod zeme, milý motorest. Sama mám postihnutú dcéru a keď prídeme len do susedného Rakúska, tak automaticky sa na nás usmievajú, pýtajú sa, ako môžu pomôcť, nečakajú, kým niečo budeme žiadať, to je kultúra správania. A toto ste nespravili, len ste ich odbili s tým, že nie je miesto. Ak na tej terase miesto bolo, mali ste im tam priniesť jedlo, nebolo by z vás ubudlo, práve naopak, hrial by vás dobrý pocit a pár ľudí by odchádzalo od vás s pocitom, že svet je fajn. No nič, tak hádam v budúcom živote.“

Zdroj: FB Únia nevidiacich BB

​Mimochodom nevidiaci Jaroslav, ktorý odmalička tancuje, hrá na klavíri a za pomoci svojej asistentky dokonca aj fotografuje, verí, že medializácia tohto jeho negatívneho zážitku hádam pomôže iným, aby sa to neopakovalo a prispeje k výchove slovenskej spoločnosti, ktorá by si mala čo najskôr uvedomiť, že vodiaci pes má zo zákona prístup všade. 

(ars) 

Páčil sa vám článok?