Výstavba rozšírenia projektu EUROVEA sa naplno rozbehla

21.2.2020

Zdroj: JTRE

Páčil sa vám článok?

(pr) Pokračovanie multifunkčného komplexu Eurovea na nábreží Dunaja sa dostalo do fázy výstavby hlavnej stavby.

Na stavenisko prišli v týchto dňoch tretia a štvrtá vrtná súprava na realizáciu pilót tvoriacich súčasť základov stavby. Tieto veľké stroje v najbližších týždňoch vyvŕtajú takmer 1 400 pilót s celkovou dĺžkou bezmála 22 kilometrov. Najhlbšia pilóta bude mať dĺžku 31 metrov, pričom vrt bude až 40 metrov hlboký a bude sa realizovať zo 14 metrov hlbokej jamy. Znamená to, že stavbári sa dostanú s pilótou do hĺbky 54 metrov od výšky cesty.

Každá z vrtných súprav Bauer, ktoré patria k najväčším, aké sa používajú v strednej Európe, je vybavená inou technológiou vŕtania pilót. Najväčšia z nich má celkovú výšku 32,8 metra a prevádzkovú hmotnosť 160 ton. Stroj už pracoval pred siedmimi rokmi na stavbe Panorama City a vlani aj na Klingerke. Ďalšia súprava, ktorá dokáže vŕtať až do hĺbky 80 metrov, prišla na stavbu Eurovea z Viedne a od nás sa presunie do rumunského mesta Craiova.

Stroje sa prevážajú v demontovanom stave a poskladanie trvá približne týždeň. Nadrozmerný transport tvorí šesť návesov. Na stavenisku Eurovea budú pracovať spolu štyri vrtné súpravy. V apríli sa na stavbe objavia prvé žeriavy, celkovo ich bude jedenásť. Výška žeriavov bude postupne rásť s budovami a s výstavbou mrakodrapu Eurovea Tower nám vyrastie aj najvyšší žeriav, aký bol kedy na Slovensku postavený.

Zdroj: JTRE

Projekt Eurovea 2 tvorí šesť stavebných objektov. Okrem rozšírenia obľúbeného nákupného centra tu vyrastú dva bytové domy – prvý slovenský mrakodrap Eurovea Tower a Riverside, dve kancelárske budovy a podzemné garáže. Súčasťou projektu je aj predĺženie nábrežnej promenády, vybudovanie nového aktivity parku, ktorý zhodnotí aj v súčasnosti nevyužívaný priestor pod Mostom Apollo, a mestského bulváru na Pribinovej ulici.

Páčil sa vám článok?