Aké sú výhody a dôvody podnikateľskej migrácie
Zdroj: Shutterstock /SC
(pr) Tak ako bežná aj podnikateľská migrácia je mimoriadne citlivou otázkou, ku ktorej je potrebné pristupovať zodpovedne, bez ohľadu na to, ako zúfalo to v danom okamihu znie. Aké prekážky sa ale môžu pri takomto postupe vyskytnúť a ako sa im vyhnúť?
Aké faktory môžu prinútiť podnik presunúť svoje podnikanie do zahraničia? Najčastejším dôvodom sú nasledujúce tri motivačné faktory.
- Zlepšenie imidžu spoločnosti
Hneď ako klient požiada o registráciu spoločnosti v zahraničí, má možnosť využívať všetky výhody, ktorému z konkrétneho statusu vyplývajú. Jednou z nich je často aj imidž spoločnosti. Viac a možno lepších kontaktov môžete získať práve tým, že si založíte spoločnosť v krajine, ktorá má dobre rozvinutý trh a podnikateľské možnosti.
Samozrejme, imidžom spoločnosti môže byť aj spokojní zamestnanec, ktorí by mal byť počas svojej práce a v akejkoľvek krajine v bezpečí. Certifikátom ISO 45001 sa môžete poistiť.
- Prístup na nové trhy a k zákazníkom
Kľúčom k úspešnému predaju nie je len dôležitá BOZP zamestnancov podniku, ale aj porozumenie mentalite zákazníkov. Ak sa rozhodnete preraziť na nové trhy a rozšíriť ich množstvo, nezabudnite sa prispôsobiť ich zvykom. V opačnom prípade bude vaša snaha márna.
3) Daňové zvýhodnenie zahraničných podnikateľov
Jednou z najväčších výhod podnikania v zahraničí je aj daňové zvýhodnenie. Aj preto sa možno s tak veľkou obľubou u rieši výhodné zriadenie organizačnej zložky na Slovensku. Mnohým majiteľom firiem to znižuje náklady a zjednodušuje podnikanie.
Po novom si však už onedlho budete môcť uplatniť zníženú sadzbu dane aj bez statusu zahraničnej organizačnej zložky, pretože podniky s obratom do 100 000 € budú platiť na daniach už o 6 % menej.