Aké sú výhody a dôvody podnikateľskej migrácie

9.10.2019

Zdroj: Shutterstock /SC

Páčil sa vám článok?

(pr) Tak ako bežná aj podnikateľská migrácia je mimoriadne citlivou otázkou, ku ktorej je potrebné pristupovať zodpovedne, bez ohľadu na to, ako zúfalo to v danom okamihu znie. Aké prekážky sa ale môžu pri takomto postupe vyskytnúť a ako sa im vyhnúť?

Aké faktory môžu prinútiť podnik presunúť svoje podnikanie do zahraničia? Najčastejším dôvodom sú nasledujúce tri motivačné faktory.

  1. Zlepšenie imidžu spoločnosti

Hneď ako klient požiada o registráciu spoločnosti v zahraničí, má možnosť využívať všetky výhody, ktorému z konkrétneho statusu vyplývajú. Jednou z nich je často aj imidž spoločnosti. Viac a možno lepších kontaktov môžete získať práve tým, že si založíte spoločnosť v krajine, ktorá má dobre rozvinutý trh a podnikateľské možnosti.

Samozrejme, imidžom spoločnosti môže byť aj spokojní zamestnanec, ktorí by mal byť počas svojej práce a v akejkoľvek krajine v bezpečí. Certifikátom ISO 45001 sa môžete poistiť.

  1. Prístup na nové trhy a k zákazníkom

Kľúčom k úspešnému predaju nie je len dôležitá BOZP zamestnancov podniku, ale aj porozumenie mentalite zákazníkov. Ak sa rozhodnete preraziť na nové trhy a rozšíriť ich množstvo, nezabudnite sa prispôsobiť ich zvykom. V opačnom prípade bude vaša snaha márna.

3) Daňové zvýhodnenie zahraničných podnikateľov

Jednou z najväčších výhod podnikania v zahraničí je aj daňové zvýhodnenie. Aj preto sa možno s tak veľkou obľubou u rieši výhodné zriadenie organizačnej zložky na Slovensku. Mnohým majiteľom firiem to znižuje náklady a zjednodušuje podnikanie.

Po novom si však už onedlho budete môcť uplatniť zníženú sadzbu dane aj bez statusu zahraničnej organizačnej zložky, pretože podniky s obratom do 100 000 € budú platiť na daniach už o 6 % menej.

 

Páčil sa vám článok?