Tvrdenie proti tvrdeniu

20.1.2007
0
Páčil sa vám článok?

Ešte raz sa vraciame k prípadu našej čitateľky, od ktorej žiadala zásielková firma úhradu za tovar, ktorý si neprevzala a neprejavila oň ani záujem. O vyjadrenie nás požiadala vedúca zákazníckeho oddelenia spoločnosti International Masters Publishers, s.r.o. (IMP) Regina Hubková.

„Naša firma robí pravidelné reklamné kampane, ktorými si získava zákazníkov a každý občan si na reklamných letákoch môže prečítať podrobný postup zasielania našich encyklopédií. Len na základe rezervačného kupónu si môže zákazník v našej firme objednať tovar. Žiaľ, nie je v našich silách ani možnostiach kontrolovať každú objednávku a zisťovať, či náhodou nebola zaslaná inou osobou, čo sa, bohužiaľ, medzi škodoradostnými ľuďmi tiež stáva. IMP je členom Slovenského združenia zásielkového obchodu, v rámci ktorého si zásielkové firmy tiež vymieňajú adresy z báz dát zákazníkov. Medzi takýmito zákazníkmi bola aj adresa pani Jiřiny Strmeňovej, ktorej dávame za pravdu, že pod nijakú návratku či objednávku nikdy nedala svoj podpis, autogram...

V septembri minulého roku sa nám však vrátil od pani Strmeňovej v priloženej odpovednej obálke rezervačný kupón z našej septembrovej reklamnej kampane publikácie Majster kuchár. Na základe toho bola zaradená do bázy dát našich zákazníkov a 14. 9. 1998 jej bol zaslaný prvý testovací balíček s priloženou bankovou zloženkou. Zákazník sa môže rozhodnúť, či si ho ponechá, alebo nám tovar vráti. Od pani Strmeňovej sa nám však balíček nevrátil. Po zaevidovaní platby dňa 28. 9. 1998 jej boli automaticky zaslané ďalšie balíčky - októbrový a novembrový, ktoré sa nám však doteraz nevrátili, a tým pádom sú z počítačového systému zasielané upomienky.

Máme okolo 400 000 zákazníkov a je medzi nimi väčšina spokojných. Keďže sme zásielková firma medzi nami a zákazníkom je ešte pošta. Pri takom veľkom množstve priznávame, že chyby sa stanú. Pokiaľ vaša čitateľka zásielky prevzala a chce si ich nechať, očakávame, že ich aj zaplatí. Pokiaľ ich dostala a nemá o ne záujem a sú v originálnom balení, môže ich zaslať späť na našu adresu..“

Toľko zo stanoviska spoločnosti IMP. Pani Strmeňová však tvrdí niečo úplne iné - nič neprevzala, nič nezaplatila a v septembri 1998 dokonca ani nebola na území Slovenska!!! Stojí tu tak tvrdenie, proti tvrdeniu. Sudcu v tomto prípade robiť nechceme, ani nebudeme. Posúďte sami. Týmto považujeme prípad na stránkach našich novín za uzavretý.

(red)
AD: AKO SA STAŤ ZÁKAZNÍKOM PROTI SVOJEJ VÔLI (BN 04/1999)

Páčil sa vám článok?