Neobjednávajte si tovar, o ktorý nemáte záujem

15.1.2007
0
Páčil sa vám článok?

Na príspevok Daniela Hoťku v minulom vydaní Staromestských a Bratislavských novín zareagovala Jiřina Strmeňová z Karlovej Vsi. Uvádza, že s reklamou má ešte horšie skúsenosti, pretože spoločnosť International Masters Publishers ju obťažuje upomienkami na uhradenie platby za niečo, čo si nikdy neobjednala.

„Nikdy som nijakým spôsobom neprejavila záujem o ich publikácie a keď aj nejaká zásielka prišla, hodila som ju do koša, pretože zásadne nijakú reklamu nečítam, nezbieram, nepotrebujem,“ uvádza v liste naša čitateľka. Na záver nás žiada, aby sme poradili, ako sa proti takejto dotieravosti brániť.

Telefonicky sme sa obrátili na spoločnosť International Masters Publishers, s.r.o., Bratislava, so žiadosťou o vysvetlenie ich postupu. Oznámili nám, že naša pisateľka  v septembri prejavila záujem o sériu receptov Majster kuchár, keď poštou poslala do spoločnosti IMP návratku, ktorú si našla v poštovej schránke. Ako nám ďalej povedali, po tom, čo pani Strmeňová (alebo niekto v jej mene) prejavila záujem o túto publikáciu, stala sa ich zákazníkom. A to aj napriek tomu, že na ďalšie výzvy tejto zásielkovej služby nereagovala.

Jedinou našou radou, ako predchádzať takýmto problémom, je ignorovať podobné reklamné výzvy. Ak sa aj rozhodnete na ne odpovedať, vždy si pozorne prečítajte pravidlá a preskúmajte záväzky, ku ktorým sa zaväzujete. Ak dostávate ďalšie výzvy či upomienky bez toho, aby ste prejavili záujem spolupracovať, oznámte to týmto zásielkovým firmám telefonicky či písomne, alebo ich jednoducho ignorujte. Aj tu platí zásada, že nie ste povinní zaplatiť ani prevziať si tovar, ktorý ste si neobjednali.

(brn)

Páčil sa vám článok?