Na podvodníkov sú médiá zatiaľ krátke

27.11.2006
0
Páčil sa vám článok?

Sú veci, ktoré ma desia, pretože sú ničivé. Napríklad vandalstvo, ktoré úplne nezmyselne zapríčiňuje obrovské materiálne škody. Málokto z ľahostajne stojacej „mlčiacej väčšiny“ zasiahne voči nespratnému decku, ktoré z nudy rozkopáva novovysadený krík pri zastávke električky.

Bojíme sa reakcie mamičky, ktorá sa na to blahosklonne díva? Uvedomujeme si, že práve bolo z našich daní zlikvidovaných 200 korún? No čo je oveľa horšie z Janka bude Jano a z dvestokorunovej škody môže byť počas jeho beztrestnosti do 15 rokov škoda aj za niekoľko stotisíc korún. Dopravné podniky či OLO by vedeli rozprávať!

Často rozmýšľam, čo je príčinou nekonečnej tolerancie verejnosti proti negatívnym javom. Každý jednotlivec túži po krásne a dobrote, ale ak sa jednotlivci nahromadia, neprekáža im takmer nič. Pritom napríklad závisť môže mať aj podobu zlomenia kmeňu stromčekového egreša obsypaného ešte nezrelými plodmi. Videla som asi dvadsať takto zničených stromčekov a chcelo sa mi plakať - aj keď neboli moje.

A uveríte, ak napíšem, že závidieť možno aj to, že pravidelne píšete novín? Písať sa síce niekomu nechce, ale hnevá ho, ak to robí niekto iný. Prečo asi? Priznám sa, niekedy mi dá nemálo práce prinútiť sa sadnúť si za stôl a napísať príspevok, ale keď podľa ohlasov viem, že tie články sú čítané, urobím to vždy rada. Pokúsim sa teda aj dnes niekomu pomôcť.

Náš čitateľ sa domnieval, že pri kúpe zájazdu do Chorvátska za 20 830 korún dodržal všetko, čo som okrem iného radila aj ja v tejto rubrike. Napriek tomu na dovolenku necestoval a peniaze naspäť nedostal. Čo sa stalo? Uveril cestovnej kancelárii (a nepreveril si), že zmluva je uzatvorená v zmysle zákona č. 281/2001 Z. z. a že poistenie pre prípad insolventnosti je v cene zájazdu zahrnuté. Nebolo! Čitateľ sa pýta, čo robiť.

Nuž v tomto prípade cestovná kancelária vedome oklamala a podviedla svojich zákazníkov. Na riešenie podvodov máme orgány činné v trestnom konaní. Žiaľ, žiadne naše orgány nereagujú na signály v médiách, a preto je potrebné podať podnet osobne. Keďže podľa listu nášho čitateľa nebol jediným podvedeným, zišlo by sa tých podaní aj viac, veď ide o nemalé peniaze.

Náš čitateľ žiadal, aby sme zverejnili názov a adresu príslušnej CK a jej konateľov, ktorí údajne podnikajú veselo ďalej ako by sa nič nestalo. Keďže už skoro rok trvá súdny spor vedený voči mne a redakcii o poškodenie obchodných záujmov podnikateľa, ktorý tiež niekoho poškodil, nechcem riskovať nový spor. Počkám, ako dopadne rozhodnutie súdu. Minimálne by som nemohla zo svojho dôchodku zaplatiť ani poplatky za konanie, nieto ešte kvalifikovanú právnu pomoc. Dúfam, že súd rozhodne v prospech spotrebiteľov a potom už bez obáv budeme môcť varovať našich čitateľov pred podnikateľmi, ktorí sa správajú slušne len voči sebe samým!

Marta Černá, Fórum spotrebiteľov
ZÁKAZNÍK JE PÁN

Páčil sa vám článok?