Vinobrania a jarmoky sú stále veľkým lákadlom - viete, koľko ľudí na ne prišlo do Rače, Trnavy či Modry?

21.9.2017

Zdroj: Archív Mesta Modra

Páčil sa vám článok?

September je mesiacom osláv vrcholiacej vinohradníckej sezóny. Obľúbené vinobrania sa striedajú s tradičnými jarmokmi a mnohí Bratislavčania zvyknú v septembri ochutnávať prvú burčiak v tradičných lokalitách ako sú Rača, Modra či Pezinok. Vďaka analytike Market Locator sa podarilo zistiť návštevnosť septembrových akcií - vinobraní v Rači a Modre či na trnavskom jarmoku...

Keďže slovenské jarmoky a vinobrania sa konajú prevažne vonku, tak ich návštevnosť sa do značnej miery odvíja od počasia. Kým v Trnave sa jarmok konal pod slnečnými lúčmi, tak počas trvania račianského a modranského vinobrania prevažne pršalo. Ovplyvnilo daždivé počasie uplynulého víkendu negatívne účasť verejnosti na týchto dvoch významných a tradičných podujatiach?  Vďaka aplikácii "Big data" a populačnej analytike Market Locatora, ktorá dokáže rozlíšiť počty ľudí v jednotlivých lokalitách prostredníctvom pohybu mobilných telefónov, sa ukázalo, že do Trnavy cez víkend, kedy sa tu konal jarmok, prišlo 27 746 ľudí, v Rači počas vinobrania pribudlo 18 401 ľudí a v Modre sa ten istý víkend nachádzalo o vyše 12-tisíc ľudí viac, než tam býva bežne.  

Tu je graf:

Zdroj: Market locator

„Môžeme konštatovať, že návštevnosť je tvorená rovnomerným pomerom domácich, „blízkych susedov“ a zvyšku Slovenska. Výnimku tvorí Račianske vinobranie, kde sme považovali za domácich všetkých Bratislavčanov a tých bolo takmer 70 percent. Zároveň predpokladáme, že toto číslo bolo ovplyvnené daždivým počasím a mnohým potenciálnym mimo-bratislavským jarmočníkom sa nechcelo vycestovať zo svojho domova do hlavného mesta," povedal na margo ďalšieho grafu Michal Šuran zo spoločnosti Market Locator.

Zdroj: Media Locator

Spoločnosť zároveň zistila, že hoci sa celoslovenský štatistický podiel žien a mužov pohybuje na úrovni 51% v prospech žien, na vinobrania sa chodia zabávať viacej muži. Veľmi podobné percento bolo možné pozorovať na všetkých troch sledovaných podujatiach, kde účasť žien poklesla na úroveň 41 %  a počet mužov stúpol až na 59 %.

Tento prieskum bol vykonaný počas septembra 2017 na vzorke 2,7 milióna ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u mobilných operátorov.

(ts, ars, foto: market locator a abn) 

Páčil sa vám článok?