NÁZOR: Lamačanov trápia najviac doprava a námestie

21.10.2014
0
Názor: lamačanov trápia najviac doprava a námestie - oleksak
Páčil sa vám článok?

Keď sme sa ľudí prostredníctvom dotazníka na stránke www.krajsilamac.sk pred štyrmi rokmi, ale aj teraz pýtali na ich názor, výsledok bol rovnaký. Ľudí najviac trápia dopravné problémy a stav Malokarpatského námestia.

Doprava je problémom v celej Bratislave, Lamač nevynímajúc. Tranzit áut je čoraz väčší a naši obyvatelia, najmä na uliciach Pod Zečákom a Lediny, oprávnene žiadali, aby sme ako miestni poslanci tento problém riešili. Bohužiaľ, naša snaha stroskotala na mestskej dopravnej komisii, kde zástupcovia polície nesúhlasili s obmedzením prejazdu tranzitujúcich vozidiel. Zaujímavé, že v iných obciach na Slovensku nie je na základe požiadaviek občanov problém obmedziť zákazovými značkami prejazd neželaných vozidiel ako napríklad v obci Pataš, ale v našom Lamači to problém je. Pritom ten istý zákon platí aj pre Lamač, aj pre Pataš.

Tranzit áut cez Lamač je obrovský, každý v špičkách zažíva kolóny, pritom diaľnica, ktorá je prirodzeným obchvatom Lamača, je takmer prázdna. Kruhový objazd OK 5, ktorý bude úplne dokončený zhruba o mesiac, dúfam, pomôže znížiť počet áut, ktoré len cez Lamač prechádzajú. Naďalej budem bojovať za to, aby bol zriadený bezplatný úsek diaľnice Lamač - Stupava pre osobné autá, veď je súčasťou obchvatu celého mesta. Je smiešne, akú antikampaň voči tomuto, pre nás Lamačanov prínosnému riešeniu, spustil istý denník, ktorý má teraz existenčné problémy.

Podľa mňa je zásadnou chybou to, že v Bratislave sedia na magistráte vyše 20 rokov stále tí istí ľudia, ktorí majú problém so všetkým. Nechcú riešiť BUS pruhy, zrušili pár blikajúcich zelených, nie sú schopní ani namaľovať pár čiar na nebezpečnom úseku pri Pantlovi na Vrančovičovej, ktorá patrí mestu. To nehovorím o škandalóznom návrhu spoločnej mestskej parkovacej politiky, ktorá v rámci „výhod“ pre Bratislavčanov mala priniesť povinnosť platiť 100 EUR ročne za rezidentskú kartu či 2 eurá na hodinu za parkovanie v našom Lamači. Ako prvý sme ju už 28. 2. 2012 v lamačskom zastupiteľstve na môj návrh odmietli. Trvalo vyše dvoch rokov, kým to pochopili aj na magistráte, a mestskí poslanci ju na jar tohto roku definitívne zhodili zo stola. No nebezpečenstvo nezmyselného „vypalovania“ ľudí cez parkovaciu politiku nie je stále zažehnané, preto treba v mestskom zastupiteľstve takých poslancov, ktorí budú konať podľa zdravého rozumu a reálnych potrieb Lamačanov.

Stav Malokarpatského námestia je v našom krásnom Lamači priam zúfalý. V nasledujúcom období je nutné urobiť revitalizáciu námestia, keďže toto programovacie obdobie v rokoch 2014-2020 bude posledné, kedy budeme môcť čerpať na obnovu námestia eurofondy. Treba hneď v nasledujúcom roku v úzkej spolupráci s občanmi a architektmi vytvoriť koncept revitalizácie námestia s prepojením na Vrančovičovu ulicu, o ktorom sa dlho hovorí, ale málo koná. Natretie zábradlia na žlto na celom námestí, ktoré sa urobilo v tomto období za súčasného starostu, za revitalizáciu námestia skutočne nepovažujem. Treba využiť všetky možnosti na to, aby obnova nášho námestia bola financovaná z externých zdrojov, no nie takým spôsobom, ako predražený voľnočasový areál, ktorý stál zhruba 14 miliónov Sk, a už tam máme popraskaný múrik či problém s ďažďovou vodou. Preto je potrebné, aby sa tieto dva najakútnejšie problémy, trápiacie nás Lamačanov, riešili konečne systémovo, či už na úrovni mesta, alebo aj mestskej časti.

Mgr. Ing. Radoslav Olekšák
kandidát na starostu a mestského poslanca za Lamač


Článok bol uverejnený v tlačenom vydaní Bratislavských novín. © 1998-2014 Nivel Plus. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

Páčil sa vám článok?