Keď nám reklama znepríjemňuje život

31.12.2008
0
Páčil sa vám článok?

Stavím sa, že nie som jediný, ktorého každodennou rutinou je prezeranie poštovej schránky, taktiež som si istý, že nie som jediný, kto takmer každý deň nachádza vo svojej schránke kvantá rozličného propagačného materiálu.

Schránky bývajú preplnené, často sú poštári donútení dôležité zásielky do malých schránok vtláčať nasilu. V niektorých vchodoch ľudia vhadzujú letáky do pripravených papierových škatúľ, odkiaľ nespočetné kilogramy papiera putujú rovno do komunálneho odpadu bez toho, aby splnili svoj účel - upútať pozornosť.

Na mnohých miestach tento problém došiel tak ďaleko, že obyvatelia odmietajú roznášačom letákov a inzertných novín otvárať vchody. Teda namiesto toho, aby propagačné materiály poskytli informácie a prilákali zákazníkov, mnohým iba znepríjemňujú život. Ďalším negatívom sú kvantá papiera, a teda aj dreva, ktoré skončia v odpade bez toho, aby svoju úlohu splnili. Summa summarum, asi by obyvateľom aj roznášačom viac vyhovovalo, keby sa letáky vhadzovali priamo do kontajnerov. Schránky by neboli preplnené, roznášači by si ušetrili pár nelichotivých oslovení a účinnosť takejto reklamy by sa nezmenila.

Ťažko povedať, či výrobcovia, ktorých tovar tieto letáky propagujú, sú si vedomí toho, ako ich propagačné materiály končia. Isté je, že ich účinnosť je mizivá. Možno by obe strany - zákazník i predávajúci - väčšmi uspokojilo, keby sa firmy sústredili na iný spôsob reklamy.

Jednou z možných foriem riešenia tohto problému by azda mohla byť iná podomová forma reklamy, pomocou ktorej by firmy skutočne oslovili potenciálnych klientov. Napríklad by obyvatelia vchodov mohli prenajímať malé nástenné reklamné tabule asi tak veľkosti tých, ktoré sú vo vozoch MHD, reklamné materiály by tak nevyšli navnivoč, neostali by bez povšimnutia a priniesli by obyvateľom vchodov osoh v podobe zárobku - veď peniaze na opravy a údržbu spoločných priestorov sa zídu vždy.

Ak to doteraz ešte nikto neurobil, mohla by sa takejto činnosti ujať nejaká reklamná agentúra. Firmy, ktoré si reklamu platia, by ušetrili tak isto, ako aj výrobcovia letákov a občania by sa k reklame dostali bez toho, aby im znepríjemňovala život.

Daniel Hoťka, Karlova Ves
LIST ČITATEĽA

Páčil sa vám článok?